Liittotiedote 3.10.2019

• Pilotnivåläger för de som förbereder sig för 3. och 4. dan gradering
  • Coachen mobbar inte -jämställdhetsseminarium

Graduointiopas

Liiton sivuilla Graduointi-osiossa on julkaistu Graduointiopas. Oppaasta löytyy aikuisten ja junioreiden vyökoevaatimukset, vyökoetilaisuus sekä sanasto. Junioriosiossa on myös Youtube sensei, johon on koottu videolinkkejä, joista voi hakea inspiraatiota harjoitteluun.

Pilottitasoleiri 3. ja 4. danin kokeeseen valmistautuville

Aikidoliitto järjestää yhteistyössä Vantaan Jukaran kanssa pilottitasoleirin, joka on tarkoitettu ylemmän dan-arvon omaaville. Leirin ohjaavat liittovalmentajat Tom Granström ja Kustaa Ylitalo. Leirin ajankohta on 25.-26.10. ja sen hinta on 40 euroa. Leirillä ei järjestetä dan-graduointia. Lisätiedot löytyvät tapahtumakalenterista.

Koutsi ei kiusaa -yhdenvertaisuusseminaari

Tervetuloa kamppailulajien ja Painonnostoliiton järjestämään Koutsi ei kiusaa -seminaariin!

Mitä on häirintä? Entä kiusaaminen? Mitä tehdä, jos seurassanne ilmenee häirintää?

Häirintä ja kiusaaminen ovat nousseet viime vuosien aikana yhteiskunnallisen keskustelun ytimeen. Urheilussa näitä ongelmia voi esiintyä lajissa kuin lajissa, niin harrastetasolla kuin huippu-urheilussa. Urheilutoimijoiden ja -seurojen onkin hyvä miettiä, miten mahdollisia ongelmia tulisi ennaltaehkäistä ja hoitaa.

Koutsi ei kiusaa -seminaarissa käsitellään häirintää ja kiusaamista urheilussa sekä annetaan käytännön toimintaohjeet mahdollisten häirintätapausten hoitamiseen.

Seminaarin kouluttajina toimivat asiantuntijat Suomen Olympiakomiteasta, Suomen Valmentajista, SUEKista sekä Väestöliitosta. Tarkempi ohjelma löytyy liiton tapahtumakalenterista.

Aika: 14.10.2019 klo.17:00-20:00
Paikka: Sporttitalon sininen aula (5krs.), Valimotie 10, 00380 Helsinki

Seminaari on ilmainen. Ilmoittautuminen Suomisportissa: https://www.suomisport.fi/events/9adbf6ed-f452-44ea-bb03-934b6b1d3eec

Seminaarin järjestäjät: Aikidoliitto, Judoliitto, Karateliitto, Taekwondoliitto, Judoliitto, Nyrkkeilyliitto, Karateliitto, Miekkailu ja 5-otteluliitto, Aikidoliitto, Nyrkkeilyliitto sekä Painonnostoliitto.

Graderingsguide

En Graderingsguide har publicerats på förbundets sidor under länken Graduointi. I guiden finns graderingskraven för vuxna och juniorer, info om graderingstillfället och en ordlista. I juniordelen finns även filmklipp samlade under Youtube sensei, som man kan använda som inspiration i träningen.

Pilotnivåläger för de som förbereder sig för 3. och 4. dan gradering

Aikidoförbundet ordnar i samarbete med Vanda Jukara ett pilotnivåläger som är tänkt för innehavare av högre dan-grader. Lägret leds av förbundsinstruktörerna Tom Granström och Kustaa Ylitalo. Tidpunkten för lägret är 25-26.10 och priset är 40 euro. Ingen dan-gradering ordnas i samband med lägret. Tilläggsuppgifter finns i händelsekalendern.

Coachen mobbar inte -jämställdhetsseminarium

Välkommen till Coachen mobbar inte-seminarium som ordnas i samarbete med kampförbunden och Tyngdlyftningsförbundet!

Vad är trakasserier? Att mobba då? Vad gör man om trakasserier uppstår i er förening?

Trakasserier och mobbning har ökat under de sista åren i den sociala debatten. Inom idrott kan de här problemen framkomma inom vilka grenar som helst, såväl på intressenivå som toppnivå. Aktörer inom idrott och föreningar behöver fundera kring hur eventuella problem kan förebyggas och skötas.

På Coachen mobbar inte -seminariet behandlas trakasserier och mobbning inom idrott, samt praktiska tillvägagångssätt för hur man kan agera vid eventuella trakasserier.

Som seminariets utbildare fungerar sakkännare från Finlands Olympiakommitté, Finlands tränare, FCEI samt Befolkningsförbundet. Noggrannare program finns i förbundets händelsekalender.

Tidpunkt: 14.10.2019 kl. 17:00-20:00
Plats: Sporthusets blå aula (5.vån.), Gjuterivägen 10, 00380 Helsingfors.

Saminariet är gratis. Anmälan via Suomisport:  https://www.suomisport.fi/events/9adbf6ed-f452-44ea-bb03-934b6b1d3eec

Seminariets arrangörer: Aikidoförbundet, Judoförbundet, Karateförbundet, Taekwondoförbundet, Judoförbundet, Fäktning- och 5-kampförbundet, Boxningsförbundet och Tyngdlyftningsföbundet.