Tasoleiri ja dan-graduointi

19.09.2020 00:00 20.09.2020 00:00
Mekaanikonkatu 3b, Helsinki, SuomiHerttoniemen Sali, Mekaanikonkatu 3 B-talo 3.krs
Suomen Aikidoliitto
Aikidoliiton tasoleiri järjestetään Meido-Kanin Herttoniemen dojolla osoitteessa Mekaanikonkatu 3 A, 00880 Helsinki. Järjestävä seura: Meido-Kan ry Suomen Aikidoliiton tasoleirien keskeisenä tavoitteena on tukea jäsenseurojen dan-tasoisten harjoittelijoiden kehittymistä ja dan-graduointeihin valmistautumista. Tasoleirit on suunnattu erityisesti dan-koetta lähiaikoina suunnitteleville sekä 1. kyu – dan-tasoisten jäsenseurojen ohjaajille. Osallistujilta toivotaan vähintään 3. kyu:n vyöarvo. Tasoleirin liittovalmentajina toimivat Kustaa Ylitalo ja Petri Särkisaari. Leirillä pidetään dan-graduointi lauantaina 19.9. Huom! Dan-graduointihakemuksen eräpäivä on 21.8.2020. Graduointihakemus löytyy täältä. Tasoleirille ilmoittaudutaan Suomisportissa. Tasoleirin hinta, 40 euroa, maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautuminen avataan 20.8. klo 12:00. Teemana erityisesti valmistautuminen 1. dan kokeeseen.  Lisäksi leirillä pohditaan ja tutkitaan kihon-waza-katan soveltamista vieraampiin hyökkäysmuotoihin ja tekniikan tunnistettavuutta / ominaispiirteitä (esim mikä tekee ikkyosta ikkyon hyökkäysmuodosta riippumatta) Leirin ohjelma:

LAUANTAI:

Harjoitus 1 (1,5 h) klo 11:00 – 12:30 (tatami)

Keskustelutilaisuus klo 14:30 – 15:30 (tatami tai luentotila)

Harjoitus 2 (1,5 h) klo 15.30 – 17:00 (tatami)

Graduointi klo 17:30 – 19

SUNNUNTAI Harjoitus 3 (1,5h) klo 9:30 – 11:00 Harjoitus 4 (1,5h) klo 12:00 – 13:30

Aikidoliiton hallitus on päättänyt, että vallitsevan koronatilanteen takia tasoleiri ja 19.9. järjestettävä dan-graduointi on yleisöltä suljettu tapahtuma. Toistaiseksi dan-graduointitilaisuudessa saavat olla läsnä ainoastaan:
  1. Ne liittovalmentajat, jotka toimivat tilaisuudessa tuomareina
  2. Kokeeseen osallistuvat kokelaat ja heidän ukensa sekä jos graduointi järjestetään leirin yhteydessä
  3. Samalle leirille osallistuneet henkilöt Jos tekniikoiden suoritustapaan liittyviä kysymyksiä on tarpeen selvittää kokelaan ohjaajan ja liittovalmentajien kesken, niitä koskevat keskustelut on käytävä hyvissä ajoin ennen graduointitilaisuutta.
Leirillä noudatetaan Aikidoliiton koronaviruksen leviämisen ehkäisyyn liittyviä ohjeita. Luethan ohjeet ennen leirille tuloa täältä: https://www.aikidoliitto.fi/kamppailulajien-yhteiset-ohjeet-seuraharjoitteluun-11-8-2020-alkaen/ Lisätietoja liitosta: laura.vonboehm@aikidoliitto.fi / 0405738166