Dan-graduointihakemus

Dan-graduoinnit ja tasoleirit 2020

Aika Leiri Paikka Hakemus liitossa Graduointituomari
11.1.2020 Tasoleiri/ Kotkan Judoseuran Aikidojaos Kotka  13.12.2019 Tom Granström, Kustaa Ylitalo
8.2.2020 Akari ry Vantaa  10.1.2020 Miranda Saarentaus, Tom Granström
21.3.2020 Tasoleiri/ Awase ry Helsinki 21.2.2020 Miranda Saarentaus, Jani Hartikka
Huhtikuu 2020 Tasoleiri/ Turku Aikikai ry Turku päivämäärä tulossa Juhani Laisi, Petri Särkisaari
11.7.2020 Akari ry Porvoo 5.6.2020 Miranda Saarentaus, Jani Hartikka
12. tai 19.9.2020 Tampereen Aikidoseura Nozomi ry Tampere 14.8.2020 Juhani Laisi, Kustaa Ylitalo
14.11.2020 Akebono ry Järvenpää 9.10.2020 Juhani Laisi, Miranda Saarentaus

1. dan- ja 2. dan-kokelaan tulee olla ennen vyökoetta osallistunut kahdelle tasoleirille. Ennen 1. dania kahdelle sekä 1. ja 2. danin välissä kahdelle tasoleirille. Tasoleirille ilmoittaudutaan erikseen. Tapahtumakalenteriin tulee tasoleirin kohdalle ilmoittautumislinkki noin kuukautta ennen tasoleiriä.

Eräpäivän jälkeen tulleita hakemuksia ei hyväksytä.

Lisenssien valvonta ennen dan-graduointia

Aikidoliiton jokaisen jäsenseuran jokaisella harrastajalla tulee olla aikidolisenssi. Ennen 1. danin koetta kokelaalla tulee olla ollut lisenssi ainakin yhtenä vuonna, ennen 2. danin koetta (1. danin suorituksen jälkeen) kokelaalla tulee olla ollut lisenssi ainakin kahtena vuonna, ennen 3. danin koetta (2. danin suorituksen jälkeen) ainakin kolmena vuonna ja ennen 4. danin koetta (3. danin suorituksen jälkeen) ainakin neljänä vuonna. Kun vaatimus harjoitteluvuosista edellisen danin jälkeen menee samalla tavalla kuin kunkin danin järjestysluku, uusi sääntö tulee voimaan neljän vuoden kuluessa seuraavalla liukumalla:

Vuonna 2019
2. dan: 1 vlm.
3. dan: 1 vlm.
4. dan: 1 vlm.

Vuonna 2020
3. dan: 2 vlm.
4. dan: 2 vlm.

Vuonna 2021
3. dan: 3 vlm.
4. dan: 3 vlm.

Vuonna 2022
3. dan: 3 vlm.
4. dan: 4 vlm.

Ja tästä eteenpäin kuten v. 2022. Hallitus käsittelee poikkeustapaukset hakemuksesta, esim. jos aikidon harrastaja on asunut ulkomailla ja harrastanut aikidoa siellä paikallisten ohjeiden mukaan.

Dan-graduointien hinnat

Dan-graduointihinnasto löytyy täältä. Hinnat lasketaan euroissa jenin päivän kurssin mukaan (Suomen Pankki).
Jos olet ilmoittautumassa kokelaaksi 1. danin kokeeseen ja sinulla on jo Hombun jäsenyys, niin olethan yhteydessä liittoon: aikido@aikidoliitto.fi. Lähetäthän sähköpostin liitteenä kuvan Aikikain jäsenkortistasi (Aikikai Foundation membership card). Liitto lähettää sen edelleen Hombulle eikä sinun tarvitse maksaa jäsenmaksua uudelleen.

Dan-graduoinnin maksaminen

Dan-graduoinnit maksetaan Suomisportin kautta. Maksulinkki lähetetään liiton toimistolta kokelaan sähköpostiin muiden graduointiohjeiden kanssa noin kaksi viikkoa ennen graduointitilaisuutta.

Allekirjoitukset dan-graduointitilaisuudessa

Dan-graduointitilaisuuden jälkeen pääsihteeri lähettää kokeen onnistuneesti läpäisseiden kokelaiden dan-graduointikaavakkeet Hombu Dojolle. Kokelaan tulee allekirjoittaa kaavakkeet kokeen jälkeen. 1. danin suorittaneet allekirjoittavat kaksi kaavaketta; 2. danin ja siitä ylöspäin suorittaneet allekirjoittavat yhden kaavakkeen. Kaavakkeet ovat teknisen valiokunnan jäsenistä koostuvalla tuomaristolla.

Dan-diplomit

Aikikai Foundation lähettää jokaisesta uudesta dan-arvosta henkilökohtaisen dan-diplomin liittoon. Aikidoliiton tekninen valiokunta on linjannut, ettei diplomien luovuttamiseen ole erityistä sääntöä: jos harjoittelija ei halua ottaa diplomiaan vastaan liiton tapahtuman yhteydessä, voidaan luovutus järjestää oman seuran leirin tai harjoitusten yhteydessä. Tarvittaessa pääsihteeri postittaa diplomin suoraan arvon saaneelle vastaanottajan kustannuksella (postiennakolla). Ilmoitathan, miten haluat, että sinun dan-diplomisi toimitetaan perille. Olethan ajoissa, jos toivot, että diplomi toimitetaan johonkin tilaisuuteen! Huom. Diplomeja ei toimiteta kaikkiin liiton tilaisuuksiin.

etunimi, sukunimi
Tulevat graduoinnit löydät sivun ylälaidassa olevasta taulukosta.
reCAPTCHA is required.