Dan-graduointihakemus

Hakemus liitossa viimeistään : Ilmoitetaan myöhemmin
Graduointituomarit : Markku Kuusinen, Erkki Mäki

Tasoleiri ja dan-graduointi/ Turku Aikikai

Aika : 12.-13.3.2022 (ajankohta siirretty alkuperäisestä 12.-13.2.2022)
Paikka : Turku
Hakemus liitossa viimeistään : 16.1.2022
Liittovalmentajat : Juhani Laisi, Erkki Ylimäki

Tasoleiri ja dan-graduointi/ Porvoo Aikikai

Aika : Ajanjaksolla 23.4.-7.5.2022
Paikka : Porvoo
Hakemus liitossa viimeistään : 27.3.2022
Liittovalmentajat : Tom Granström, Miranda Saarentaus

Tulossa 2022

Tasoleiri Meido-Kanissa, suunnattu ylemmille dan-arvoille (3. ja 4. dan)

1. dan- ja 2. dan-kokelaan tulee olla ennen vyökoetta osallistunut kahdelle tasoleirille. Ennen 1. dania kahdelle sekä 1. ja 2. danin välissä kahdelle tasoleirille. Tasoleirille ilmoittaudutaan erikseen. Tapahtumakalenteriin tulee tasoleirin kohdalle ilmoittautumislinkki ennen tasoleiriä.

Eräpäivän jälkeen tulleita hakemuksia ei hyväksytä.

Lisenssien valvonta ennen dan-graduointia

Aikidoliiton jokaisen jäsenseuran jokaisella harrastajalla tulee olla aikidolisenssi. Ennen 1. danin koetta (1. kyun suorituksen jälkeen) kokelaalla tulee olla ollut lisenssi ainakin yhtenä vuonna, ennen 2. danin koetta (1. danin suorituksen jälkeen) kokelaalla tulee olla ollut lisenssi ainakin yhtenä vuonna, ennen 3. danin koetta (2. danin suorituksen jälkeen) ainakin kahtena vuonna ja ennen 4. danin koetta (3. danin suorituksen jälkeen) ainakin kolmena vuonna.

Edellä mainituilla vähimmäismääräajoilla tarkoitetaan sitä, että kokelaalla on ollut  lisenssi siten, että hän on pystynyt kokeiden välisenä aikana harjoittelemaan lisenssin maksaneena ja siten liiton jäsenseuroissa vaadittavan vuosimäärän ajan.

Hallitus käsittelee poikkeustapaukset hakemuksesta, esim. jos aikidon harrastaja on asunut ulkomailla ja harrastanut aikidoa siellä paikallisten ohjeiden mukaan.

Dan-graduointien hinnat

Dan-graduointihinnasto löytyy täältä. Hinnat lasketaan euroissa jenin päivän kurssin mukaan (Suomen Pankki).
Jos olet ilmoittautumassa kokelaaksi 1. danin kokeeseen ja sinulla on jo Hombun jäsenyys, niin olethan yhteydessä liittoon: aikido@aikidoliitto.fi. Lähetäthän sähköpostin liitteenä kuvan Aikikain jäsenkortistasi (Aikikai Foundation membership card). Liitto lähettää sen edelleen Hombulle eikä sinun tarvitse maksaa jäsenmaksua uudelleen.

Dan-graduoinnin maksaminen

Dan-graduoinnit maksetaan Suomisportin kautta. Maksulinkki lähetetään liiton toimistolta kokelaan sähköpostiin muiden graduointiohjeiden kanssa noin kaksi viikkoa ennen graduointitilaisuutta.

Allekirjoitukset dan-graduointitilaisuudessa

Dan-graduointitilaisuuden jälkeen pääsihteeri lähettää kokeen onnistuneesti läpäisseiden kokelaiden dan-graduointikaavakkeet Hombu Dojolle. Kokelaan tulee allekirjoittaa kaavakkeet kokeen jälkeen. 1. danin suorittaneet allekirjoittavat kaksi kaavaketta; 2. danin ja siitä ylöspäin suorittaneet allekirjoittavat yhden kaavakkeen. Kaavakkeet ovat teknisen valiokunnan jäsenistä koostuvalla tuomaristolla.

Dan-diplomit

Aikikai Foundation lähettää jokaisesta uudesta dan-arvosta henkilökohtaisen dan-diplomin liittoon. Aikidoliiton tekninen valiokunta on linjannut, ettei diplomien luovuttamiseen ole erityistä sääntöä: jos harjoittelija ei halua ottaa diplomiaan vastaan liiton tapahtuman yhteydessä, voidaan luovutus järjestää oman seuran leirin tai harjoitusten yhteydessä. Tarvittaessa pääsihteeri postittaa diplomin suoraan arvon saaneelle vastaanottajan kustannuksella (postiennakolla). Ilmoitathan, miten haluat, että sinun dan-diplomisi toimitetaan perille. Olethan ajoissa, jos toivot, että diplomi toimitetaan johonkin tilaisuuteen! Huom. Diplomeja ei toimiteta kaikkiin liiton tilaisuuksiin.

Huom! Harjoituskertojen määrä edellisen vyökokeen jälkeen on pakollinen tieto, jonka Hombu Dojo kysyy kaavakkeessaan.

etunimi, sukunimi
Tulevat graduoinnit löydät sivun ylälaidassa olevasta taulukosta.
reCAPTCHA is required.