Kontakti-improvisaatio & aikido

12.05.2018 10:30 12.05.2018 12:00
Päijänteentie 1, Helsinki, Suomi

Kontakti-improvisaatioon keskittyneillä tanssitunneilla fokusoidutaan vapauttavaan liikkumiseen kosketuksen ja kontaktin kautta. Havainnoimme kontakti-improvisaatiolle tyypillisiä liikereittejä ja perustekniikkaan liittyviä lainalaisuuksia, joita sovellamme liikkeelliseen ilmaisuun.

Tuntien tavoitteena on antaa työkaluja osallistujille kontakti-improvisaation nostoihin ja improvisoituun tanssiin kohti vapautuvaa kehoa, jossa voimme tehdä valintoja, heittäytyä turvallisesti, löytää epätavallisia liikereittejä ja yllättyä. Tuntien aikana käytämme aihioita valppaaseen ja samaan aikaan rentoon liikkumiseen myös Aikidosta.

Meido-Kan Aikido järjestää kevään aikana kolme kontakti-improvisaation työpajaa. Lauantaina 28.4, 5.5 ja 12.5. klo 10:30 – 12:00 Päijänteentien dojolla. Työpajat soveltuvat kaikentasoisille aikidon harrastajille.

Tuntien opettajana toimii aikidonharrastaja ja ammattitanssija Nadja Pärssinen.

Kontakti-improvisaatio työpajoihin ovat tervetulleita myös vierailevat aikidoharrastajat muista seuroista. Osallistumismaksu vierailijoille 5€ / harjoitus.