Liittotiedote 3.9.2019

• Päivitys liiton seurasivuilla
  • Seurasydän-kampanja

I den här infon:

• Förfallodag för ansökan om nivåläger
  • Uppdatering på förbundets föreningssidor
  • Föreningshjärta-kampanjen

Tasoleirihaun eräpäivä

15.9. on seurojen tasoleirihaun eräpäivä ensi kevääksi suunnitelluille leireille. 2020 alusta lähtien seurojen tasoleirihaun eräpäivät ovat 15.3. syksyn tasoleireille ja 15.9. kevään tasoleireille. 2020 alusta järjestetään vuosittain enintään kahdeksan tasoleiriä, jotka jakautuvat tasaisesti: neljä syksyllä ja neljä keväällä.

Päivitys liiton seurasivuilla

Jäsenseurat voivat nyt käydä lisäämässä oman seuransa sivulle facebook- ja instagram-linkin.

Seurasydän-kampanja

Tiistaina 24.9. vietetään koko Suomessa Seurapaita-päivää pukeutumalla oman seuran väreihin. Laitetaan mekin päällemme esim. oman seuran paita tai verkkatakki ja liputetaan seuran ja yhteisöllisyyden puolesta!

Lisätietoa kampanjasta Olympiakomitean sivuilta.

Förfallodag för ansökan om nivåläger

15.9. är föreningarnas förfallodag för att ansökan om nivåläger nästa vår. Från början av 2020 är föreningarnas förfallodag 15.3. för att ansöka om nivåläger på hösten och 15.9 för vårens nivåläger. Från början av år 2020 ordnas årligen högst åtta nivåläger, som fördelas jämnt: fyra på hösten och fyra på våren.

Uppdatering på förbundets föreningssidor

Medlemsföreningarna kan nu lägga till de egna facebook- och instagram-länkarna på den egna föreningens sidor.

Föreningshjärta-kampanjen

På tisdag 24.9. firas i hela Finland Föreningsskjorta-dagen genom att klä sig i den egna föreningens färger. Låt oss ta på oss till exempel egna föreningens skjorta eller jumper och flagga för föreningen och gemenskapen!

Mera info om kampanjen via Olympiakommitténs sidor