Uusia opettaja-arvoja

Aikidoliiton hallitus on vahvistanut Teknisen valiokunnan esityksen perusteella seuraavat arvot.

Fukushidoin: Holopainen Lauri, Kuukankorpi Arttu, Laisi Tuula, Lappalainen Kari, Minkkinen Timo, Posti Sami, Puhakka Petteri ja Tamminen Minna.

Shidoin: Lehtinen Mari, Luoma Jukka ja Stadius Kari

Tekninen valiokunta haluaa julkituoda seuraavia asioita:

Koska opettaja-arvojen myöntäminen tapahtuu nyt ensimmäisen kerran Suomen Aikidoliiton jäsenseurojen jäsenten hakemusten perusteella, on mahdollista että hakemusmenettelyyn ja opettaja-arvojen saamisen edellytyksiin tulee muutoksia.

Valiokunnalle toimitetuissa hakemuksissa valtaosa täytti ne vaatimukset, jotka oli ajateltu ohjeistuksen mukaan riittävän opettaja-arvoon. Jotkut hakemukset olivat hylkäämisen ja hyväksymisen rajalla. Uuden järjestelmän käyttöön oton vuoksi ja vakiintuneen linjan puuttumisen vuoksi tekninen valiokunta kuitenkin suositti hallitukselle kaikkien hakijoiden hyväksymistä anottuihin arvoihin tietyistä puutteista huolimatta.

Jatkossa hakemusten käsittely tapahtuu teknisen valiokunnan syyskokouksessa, lokakuun aikana. Tällöin arvot tulevat käyttöön seuraavan vuoden alusta lukien. Arvojen rekisteröintimaksu on 30 euroa. Maksu suoritetaan 5 vuoden välein hyväksymisestä, tietojen päivittämisen yhteydessä.

Hakemukset tulee toimittaa Aikidoliittoon 15.9. mennessä kyseessä olevaa toimintavuotta käsittäen.