Yasuo Kobayashi Sensei finland aikikai 40 years

Kiitos kaikille loistavasta Juhlaleiristä!

Juhlaleiri on onnellisesti ohi ja tyytyväisinä voimme todeta leirin onnistuneen täydellisesti! Osanottajia leirillä on lähes 200 sekä Kobayashi-sensein että Endo-sensein harjoituksissa. Heistä suurin osa oli kotimaisia harjoittelijoita.  Vieraita saapui myös Ruotsista, Norjasta, Venäjältä, Virosta, Hollannista, Puolasta ja Kreikasta. Tatamitilaa oli riittävästi (lähes 1000 neliötä), joten liian ahdasta ei tatamilla onneksi tullut. Upeasta leiristä ja treenikokemuksista saamme lukea seuraavasta Aikido-lehdestä syksyllä.

Iltajuhlaa vietettiin lauantai-iltana 120 juhlavieraan kanssa Areenan ravintolassa. Buffé-illallinen oli maukas ja maistui pitkän treenipäivän jälkeen. Iltajuhlassa kuulimme Japanin suurlähetystön ministeri Toshiyukin tervehdyksen sekä Senseiden tervehdykset. Kobayashi-sensei ilmoitti lahjoittavansa Aikidoliiton juhlavuoden kunniaksi yhdelle harjoittelijalle matkan hänen dojolleen Japaniin (asiasta tiedotetaan myöhemmin lisää). Tervehdykset lausuivat myös Leif Sunje ja Urban Aldenklint Ruotsista, Mouliko Halen Norjasta, Pirkko Yamashita Suomalais-Japanilaisesta yhdistyksestä, Jorma Kivinen Japania ry:stä sekä Petri Heino Petlastechistä.

Aikidoliiton puheenjohtaja Erkki Mäki jakoi kunnianosoitukset ansioituneille, pitkään aikidon eteen töitä tehneille Jukka Helmiselle (kunniajäsenyys), Jukka Luomalle, Tiina Manderbackalle, Saku Ohtoselle ja Kustaa Ylitalolle (kunniakirja).

Loistava Juhlaleirimme ei olisi onnistunut ilman upeaa talkooporukkaa. Tuhannet kiitokset teille kaikille kaikesta avustanne leirin järjestelyissä. Tatamien roudaus oli varmasti suuritöisin ja hikisin projekti, jonka talkoolaiset hoisivat todella tehokkaasti. Kiitos Laurille koko homman koordinoinnista ja kaikille tatamitalkoolaisille. Kiitos leirin rahastajille ja tarvikemyynnin hoitajalle, kiitos vauhdikkaasta näytöksestä Kustaa Ylitalolle ja työryhmälle sekä kaikille nätöksessä esiintyneille. Kiitos iltajuhlan ja näytöksen juontajalle Tuomas Martikaiselle. Kiitos kuvaajille, avustajille, tatamin puhdistajille ja kaikille, joita en tässä erikseen ole maininnut.

Tästä on keski-ikäisen Aikidoliiton hyvä jatkaa kohti puolivuosisatajuhlia!

Toiminnanjohtaja Sari Onninen