Liittotiedote 21.8.2015

Tässä tiedotteessa:

• Syksyn eräpäivät
  • Syksyn koulutukset: graduointituomarikoulutus, I tason junioriohjaajakoulutus ja II tason ohjaajakoulutus
  • Syysliittokokous
  • Loppukauden lisenssi
  • Dan-arvot
  • Sandokai uusi junioritoiminnan sinettinsä

Syksyn eräpäivät

Japanilaisten opettaja-arvojen fukushidoin ja shidoin hakuaika päättyy 15.9.
Suositus dan-arvojen (4. danista ylöspäin) hakuajan eräpäivä on myös 15.9.
Seurojen esitykset syysliittokokoukselle Liiton toimistoon 15.9. mennessä.
Kyu-graduointioikeushakemusten eräpäivä on 15.11.

Syksyn koulutukset

Graduointituomarikoulutus

Koulutus pidetään lauantaina 5.9. Helsingissä Vuosaaressa klo 11-17. Kouluttajana toimii Jukka Helminen. Koulutuksen hinta on 40 euroa ja ilmoittautumiseräpäivä 26.8. Lisätietoa löytyy tapahtumakalenterista.

I tason junioriohjaajakoulutus

Koulutus järjestetään yhteistyössä muiden kamppailulajien kanssa ja isäntänä toimii tänä vuonna wtf taekwondo. Koulutus sisältää kaksi lähikoulutusviikonloppua, 10.-11.10. ja 24.-25.10., sekä etätehtävät. Lisätietoa päivitetään tapahtumakalenteriin.

II tason ohjaajakoulutus

Aikido on ensimmäistä kertaa mukana suositussa kamppailulajien yhteisessä II tason valmentajakoulutuksessa. Koulutus koostuu yhteensä viidestä lähikoulutusviikonlopusta, joista yksi on lajikohtainen. Koulutuksen ensimmäinen viikonloppu on 16.-18.10.2015 ja koulutus päättyy keväällä 2016. Lajikouluttajana toimii Kustaa Ylitalo. Lisätietoa löytyy tapahtumakalenterista.

Syysliittokokous

Kokous järjestetään lauantaina 7.11. VALO-talolla Helsingissä. Kokouksessa toimitetaan Liiton puheenjohtajan vaali ja hallituksen muiden jäsenten vaali erovuoroisten tilalle. Auno Mäkinen valittiin viime syksynä Liiton puheenjohtajaksi vuodelle 2015 eli hän istuu Erkki Mäen kauden loppuun. Auno on ilmoittanut olevansa käytettävissä uudelle kaudelle. Tarkemmat tiedot tapahtumakalenterissa.

Loppukauden lisenssi

Loppukauden (1.8.-31.12.2015) lisenssit ovat myynnissä. Tarkemmat tiedot ja ostolinkki löytyvät Lisenssi-osiosta tämän sivun ylälaidasta. Huom! Lisenssi on pakollinen kaikissa Liiton järjestämissä tapahtumissa, kuten tämän syksyn koulutuksissa ja juhlaleirillä. Lisenssit tarkistetaan ennen tapahtumaa.

Uudet dan-arvot alkaen 4.4.2015

Helsingin graduoinnissa 4.4.2015 hyväksyttiin seuraavat dan-arvot:

• 1. dan: Laura Grishina, Jari Huhtala, Ismo-Antti Husso, Timo Kujamäki, Julian Leslie, Jussi Niskanen, Kari Tolonen ja Artur Velemzon
  • 2. dan: Timo Glasgow ja Vuokko Kurki
  • 3. dan: Ollipekka Kangas

Jyväskylän graduoinnissa 11.4.2015 hyväksyttiin seuraavat dan-arvot:

• 1. dan: Kari Järviö
  • 2. dan: Sanna Joutsela ja Petri Myllärinen
  • 3. dan: Ismo Huhtiniemi ja Raija Maula

Sandokai uusi sinettinsä

Keravan Sandokai uusi toukokuun auditoinnissa ansiokkaasti junioritoiminnan sinettinsä. Seura täytti kaikki VALO:n sinettiseurakriteerit ja on näin oikeutettu käyttämään sinettiseuran merkkiä osoituksena laadukkaasta junioritoiminnasta.

Arkisto