Liittotiedote: syyskauden koulutukset

Tänä syksynä Aikidoliitto järjestää seuraavat koulutukset:

1-tason ohjaajakoulutus VOK 1

Aika: Lähiviikonloput 10.-11.9. ja 24.-25.9. Koulutuksen laajuus on 50 tuntia ja se sisältää myös etätehtäviä.
Paikka: Yatagarasun dojo Helsingissä osoitteessa Pulttitie 8
Hinta: 160 euroa
Kouluttaja: Kustaa Ylitalo
Muuta: Osallistumisvaatimuksena on vähintään 3. kyun vyöarvo. Ilmoittautuminen tehdään Suomisportissa ja vielä ehdit ilmoittautua! Eräpäivä on tulevana sunnuntaina 4.9. Jos täydennät aiempaa VOK 1 -koulutustasi ja aiot osallistua vain osaan koulutusta, olethan yhteydessa liittoon.

Kyuleiri

Aika: Lauantai 1.10. klo 10.30-16.30
Paikka: Leirin dojo: Kineva, Ammattikuja 2, Nivala
Hinta: 35 euroa
Kouluttajat: Kenneth Granö ja Seppo Alamännistö
Muuta: Koulutusvaliokunnan järjestämät kyuleirit ovat kyu-tasoisille harjoittelijoille ja heidän ohjaajilleen tarkoitettuja teemaleirejä, joilla hahmotetaan miten taidot kehittyvät harjoittelijan edistyessä aikidopolullaan ja miten nämä näkyvät milläkin kyu-asteella. Leiri soveltuu kaikille vyöarvoille.
Jokaisella kyuleirillä on omat teemansa. Nivalan leirillä nämä teemat ovat ryhti ja horjutus.

Ilmoittautuminen tehdään Suomisportissa ja ilmoittautumislinkki päivitetään tapahtumakalenteriin maanantaina 12.9. klo 12.

Tasoleiri ylemmille dan-arvoille

Aika: 8.-9.10.
Paikka: Jompi kumpi Meido-Kanin dojo Helsingissä
Hinta: 40 euroa
Liittovalmentajat: Petri Särkisaari ja Erkki Ylimäki
Muuta: Tekninen valiokunta ohjaa 8.-9.10. tasoleirin, joka on suunnattu ylemmille dan-arvoille, kuten 3. ja 4. danin kokeeseen valmistautuville sekä heidän ohjaajilleen.Leirillä ei järjestetä dan-graduointia. Ilmoittautumislinkki Suomisportiin päivitetään tapahtumakalenteriin, kun ilmoittautuminen avataan maanantaina 26.9. klo 12.

1-tason junioriohjaajakoulutus

Aika: Lähiviikonloput 29.-30.10. ja 12.-13.11. Koulutuksen laajuus on 50 tuntia ja se sisältää myös etätehtäviä.
Paikka: Nääshalli, Näsijärvenkatu 8, Tampere
Hinta: 100 euroa
Kouluttaja: Junioriliittovalmentaja Konstamikko Korhonen
Muuta: Aikidoliitto järjestää kamppailulajien yhteisen 1-tason junioriohjaajakoulutuksen. Koulutukseen otetaan 20 kouluttautujaa ja mukana olevat lajit ovat: aikido, itf taekwon-do, ju-jutsu, karate, nyrkkeily ja taido. Kolme lähipäivää ovat kaikille yhteiset ja neljäs päivä on lajipäivä, jonka jokainen lajiliitto järjestää erikseen. Koulutus järjestetään vuorotellen ja tänä vuonna Aikidoliitto on järjestäjä.

Junioriohjaajakoulutus on tarkoitettu kaikille junioriohjaajana toimiville ja sellaiseksi aikoville. Koulutuksessa käsitellään muun muassa lasten liikunnan ja urheilun perusteita, turvallista ohjaamista ja ohjaajan roolia niin ohjaustilanteessa kuin sen ulkopuolella, perusliikuntataitojen ja erityistaitojen harjoittamista, harjoitusohjelman suunnittelua sekä paljon muuta ohjaajuuteen liittyvää tietoa ja touhua.

Ilmoittautumislinkki Suomisportiin päivitetään tapahtumakalenteriin, kun ilmoittautuminen avataan maanantaina 3.10. klo 12.

Tasoleiri ja dan-graduointi Riihimäellä

Aika: 5.-6.11., dan-graduointi lauantaina 5.11.
Paikka: Riihimäen kamppailukeskus, Teollisuuskatu 10, Riihimäki
Hinta: 40 euroa
Liittovalmentajat: Kustaa Ylitalo ja Erkki Mäki
Muuta: Dan-graduointiin ilmoittautumisen eräpäivä on 2.10. Eräpäivän jälkeen tulleita hakemuksia ei käsitellä. Tasoleirille ilmoittaudutaan erikseen Suomisportissa. Ilmoittautumislinkki päivitetään tapahtumakalenteriin, kun ilmoittautuminen avataan maanantaina 17.10. klo 12. Tasoleirin isäntäseurana toimii Suomen Budokeskus.

Tampereella pidetään Nozomin seuraleirin yhteydessä dan-graduointi lauantaina 24.9. Ilmoittautuminen siihen on jo päättynyt.
Akebonon syysleirin yhteydessä järjestetään dan-graduointi Järvenpäässä 22.10. Dan-graduointihakemuksen on oltava liitossa viimeistään 18.9. Eräpäivän jälkeen tulleita hakemuksia ei käsitellä.

Lisää tietoa löytyy liiton sivuilta mm. tapahtumakalenterista ja graduointiosiosta. Myös liitosta saa lisätietoja: laura.vonboehm@aikidoliitto.fi / 0405738166

Laura von Boehm

Suomen Aikidoliitto