Liittotiedote 26.8.2014

• I-tason ohjaajakoulutus Helsingissä
  • I-tason junioriohjaajakoulutus Lahdessa
  • VOK (Valmentaja- ja ohjaajakoulutus) -viikonloppu koko Suomessa, osa II
  • Eslu:n (Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu) koulutus Kannustava valmentaja ja ohjaaja
  • Eräpäiviä
  • Dan-arvot
  • Loppukauden lisenssi
  • Aikidolehti

I-tason ohjaajakoulutus helsingissä

I-tason ohjaajakoulutus järjestetään Helsingissä Kaapelitehtaalla Awasen dojolla. Koulutuksen ensimmäinen viikonloppu on 27.-28.9. ja toinen 18.-19.10. Kouluttajana toimii Juhani Laisi 7.dan Aikikai shihan. Koulutuksen hinta on 160 euroa sisältäen koulutuksen ja materiaalit. Ilmoittautumiset aikido@aikidoliitto.fi 19.9. mennessä. Lisätietoa päivitetään tapahtumakalenteriin.

I-tason junioriohjaajakoulutus lahdessa

Kamppailulajien yhteinen junioriohjaajakoulutus järjestetään Lahdessa 4.-5.10. ja toinen osa 25.-26.10. Lajipäivän 26.10. kouluttajana toimii Kustaa Ylitalo 5.dan. Koulutuksen hinta on 100 euroa sisältäen koulutuksen sekä junioriohjaajan oppaan. Ilmoittautumiset aikido@aikidoliitto.fi 19.9. mennessä. Katso koulutuskutsu tästä.

Maanlaajuinen VOK-viikonloppu, osa ii

Liikunnan aluejärjestöt järjestävät VOK I-tason koulutusta ympäri Suomea 31.10.-2.11. Osallistujalla on mahdollisuus valita koko viikonlopun koulutus tai haluamansa teemakoulutukset. Teemat käyvät ilmi koulutusilmoituksesta. Koulutuksella voi täydentää Aikidoliiton I-tason ohjaajakoulutustaan. Osallistumalla koko koulutukseen saa suoritettua I-tason ohjaajakoulutuksen yleisopinnot. Jotta koulutuksella saa Aikidoliiton I-tason ohjaajapätevyyden, täytyy lisäksi suorittaa erikseen aikidon lajipäivä.

Kannustava valmentaja ja ohjaaja -koulutus

Eslu, Etelä-Suomen Liikunta ja Urheilu, järjestää koulutuksen 25.9. klo 17:30-20:30 Helsingissä Olympiastadionilla. Koulutuksen tarkemmat tiedot tästä linkistä.

Aikidoliiton eräpäiviä

• Japanilaiset opettaja-arvohakemukset 15.9. mennessä
  • Esitykset syysliittokokoukselle 15.9. mennessä
  • Suositus dan-anomukset (yli 4.dan) 30.9. mennessä
  • Kyu-graduointioikeusanomukset 15.11. mennessä

Uudet dan-arvot alkaen 23.11.2013

Hämeenlinnan graduoinnissa 23.11.2013 hyväksyttiin seuraavat dan-arvot:

• 3.dan: Mirja Huopalainen, Petri Jokinen ja Juri Levkin
  • 4.dan: Jouni Eriksson

Littoisten graduoinnissa 28.12.2013 hyväksyttiin seuraava dan-arvo:

• 1.dan: Salla Kokko

Helsingin graduoinnissa 8.2.2014 hyväksyttiin seuraavat dan-arvot:

• 1.dan: Lauri Grishin, Markus Kankaanpää, Jari Kivimäki, Jaakko Luoma, Arto Makurin, Markku Mustonen, Tarja Puurtinen, Laura Rapeli, Jukka-Pekka Virtanen ja Reko Vuorinen
  • 2.dan: Mika Kemppainen
  • 4.dan: Heli Miettinen, Timo Minkkinen ja Saku Ohtonen

Helsingin graduoinnissa 19.4.2014 hyväksyttiin seuraavat dan-arvot:

• 1.dan: Mihail Grishin, Juha Moilanen, László Nemesszeghy ja Juuli Saarinen
  • 2.dan: Johnny Saarimäki ja Essi Vatilo
  • 3.dan: Karl-Elis Raita
  • 4.dan: Mika Juutinen

Loppukauden lisenssi

Liitto edellyttää voimassa olevaa aikidolisenssiä (lisenssi + tapaturmavakuutus) osallistuttaessa Liiton järjestämiin tapahtumiin, kuten ohjaajakoulutuksiin ja Kotimaisten opettajien leirille. Loppukauden vakuutus on voimassa 1.8.-31.12.2014. Lisätietoa ja ostolinkki löytyy tämän sivun ylälaidan Lisenssi-kohdasta. B-lisenssi on pakollinen kaikille ikäryhmän harjoittelijoille.

Aikidolehti

Odotettu ja kysytty vuoden ainoa numero julkaistaan näillä näkymin syyskuun loppupuolella.