Aikidolisenssi 2010

Urheiluliittojen lisenssi koostuu kahdesta osasta; lisenssiosasta ja vakuutusosasta. Lisenssi on liittojen tapa hoitaa rekisteröintitarvetta. Lisenssituloilla ylläpidetään myös liiton tarjoamia palveluja jäsenseuroille ja jäsenille mm. koulutus- ja valmennustoimintaa, leiritoimintaa, junioritoimintaa, tiedotustoimintaa sekä kansainvälistä toimintaa.

Urheiluliitot ovat halunneet varmistua harrastajiensa turvasta lajia harrastettaessa. Liitot edellyttävät joko lisenssivakuutuksen tai muun vastaavan vakuutusturvan voimassaoloa. Lisenssivakuutus on liiton neuvottelema edullinen ryhmävakuutus, joka kattaa kyseisessä lajissa sattuneet tapaturmat.

Miten saat AIKIDOLISENSSIN ??
Edellisvuonna lisenssin lunastaneet saavat vielä tänä vuonna jatkolomakkeen suoraan kotiin. Maksaessaan lisenssin, tulee ilmoittaa lomakkeen henkilökohtainen viitenumero. Viitteellä maksu yhdistyy rekisterissä oleviin tietoihin. Mikäli kaavake ei ole tullut 19.01. mennessä, kannattaa uusi lisenssikaavake tulostaa Sporttirekisteristä.

Uudet lisenssiasiakkaat löytävät kaavakkeen sekä aikidovakuutuksen tuoteselosteen Sporttirekisterissä. Tämä on urheiluliittojen lisenssirekisteri, josta pääset hakemaan Aikidoliiton lisenssikaavakkeen. Lisenssikaavake täytetään ja tulostetaan suoraan netistä.
HUOM! Lisenssin nettimyynti avautuu perjantaina 08.01.2010.

Valitsemalla Sporttirekisterin sivulta lisenssinosto-kohdan ”eLicence”, voit noutaa Aikidoliiton lisenssikaavakkeen. Kaavakkeen täyttö- ja tulostusohjeet ovat näytön vasemmassa laidassa. Ohjeita seuraamalla pääset tulostamaan henkilökohtaisen lisenssilaskun, jossa on oma sportti-id- ja viitenumero. Tarkista vielä tietosi (huom. kaavakkeeseen aina lisenssin haltijan tiedot, jotka ei välttämättä ole samat kuin maksajan) ja tulosta laskukaavake.

Maksaessasi lisenssilaskua, muista EHDOTTOMASTI mainita viitenumero. Viitenumerolla tietosi kohdistuvat rekisteriin annettuihin henkilötietoihin ja näin mm. vakuutusyhtiö saa tiedot ja Aikido-lehtikin tulee sinulle kotiin.

Aikidoliiton lisenssihinnat vuodelle 2010:
A-lisenssi (sis. aikidotapaturmavakuutuksen) yli 18 vuotiaille 80 €
B-lisenssi (sis. aikidotapaturmavakuutuksen) alle 18 vuotiaille 28 €

Aikidotapaturmavakuutuksen korvausmäärät: A-lisenssi  /  B-lisenssi
Vamman hoitokulut 8.500 €  /  8.500 €
Pysyvän haitan kertakorvaus 30.000 € / 30.000 €
Kuolema 8.500 €  /  8.500 €
Omavastuu 100 €   /  –

Oma tapaturmavakuutus
Mikäli sinulla on oma vakuutus, joka kattaa aikidossa sattuneet tapaturmat (varmista aikidon kuuluminen korvauksen piiriin), tarvitsee sinun ottaa vain aikidolisenssi. Tässä tapauksessa lähetä vakuutustodistus (saat vakuutusyhtiöstäsi) sekä henkilötietosi Aikidoliittoon. Liitosta saat maksukaavakkeen pelkän lisenssimaksun maksamiseen. A-lisenssin hinta ilman tapaturma-vakuutusta on 22 € ja B-lisenssin 10 €.

Muistathan, että osallistuttaessa liiton järjestämiin tilaisuuksiin, tulee olla voimassaoleva aikido-lisenssi ! Vakuutusturvan takia harrastajien kannattaa lunastaa lisenssi heti vuoden alussa.

Aikidoliiton tilaisuuksia ovat mm. seuraavat leirit; Endon dan-leiri, pääsiäis-, kesä- ja kotim. opettajien leiri, koulutus; graduointituomari- ja valmentaja/ohjaajakoulutukset sekä dan-graduointitilaisuudet. Lisenssien voimassaolo tarkistetaan rekisteristä ennen tilaisuuden alkamista. Säilytä lisenssin maksukuitti varmuuden vuoksi!

Jos sinulla ei ole net-mahdollisuutta, niin lisenssikaavakkeen voit käydä tulostamassa esim. kirjastossa ja OP-Pohjolan konttorissa. Saat apua myös Aikidoliiton toimistosta, puh. 09-3481 2566.

Turvallisia aikidoharjoituksia kaikille!