Hallituksen kokous 3-2009

Aikidoliiton hallitus kokoontui lauantaina 23.5.2009 ja teki mm. seuraavia päätöksiä:

• Hallituksen työnjakoa tarkennettiin siten, että kevätliittokokuksessa hallitukseen valittu Pertti Lindqvist sai vastuualueekseen koulutuksen, joka on tähän asti ollut Jani Hartikan vastuulla talouden ohella.  Muuten vastuualueet pysyivät ennallaan.
  • Kokkolan Aikido Seura ry. hyväksyttiin Suomen Aikidoliiton jäsenseuraksi.
  • Tamperelainen Nozomi ry. on läpäissyt juniorivaliokunnan auditoinnin ja hallitus hyväksyi sen neljänneksi sinettiseuraksi Aikidoliitossa.
  • Iwama Ryu -aikidossa suoritettua vyöarvoa ei hyväksytty korvaamaan Aikidoliiton arvoa. Perustelu on, että Suomen Aikidoliitto hyväksyy vain Aikikain arvoja, ei muiden liittojen.
  • Japanilaiset opettaja-arvot antavat oikeuden toimia graduointituomareina ilman eri hakemusta, mikä ei kuitenkaan tarkoita, että tuomarina voisi toimia ilman lisenssiä! Se vaaditaan aina Aikidoliiton graduoinneissa ja muissa tilaisuuksissa.