Turvallinen toimintaympäristö – häirintävapaa urheilu kamppailulajeissa ja painonnostossa

25.05.2022 00:00 25.05.2022 00:00
Kamppailulajit (aikido, judo, karate, miekkailu- ja 5-ottelu, nyrkkeily, paini, taekwondo) ja painonnosto järjestävät yhdessä Väestöliiton kanssa webinaarin aiheesta ”Häirintävapaa urheilu kamppailulajeissa ja painonnostossa” keskiviikkona 25.5. klo 17:30 – 19:30. Koulutus on suunnattu kamppailulajien ja painonnoston seuratoimijoille, luottamushenkilöille, ohjaajille ja valmentajille sekä kamppailulajiliittojen ja Painonnostoliiton henkilökunnalle, hallituksen jäsenille ja muille luottamushenkilöille. Koulutuksen tavoitteena on lisätä kamppailu- ja painonnostoseurojen valmiutta ennaltaehkäistä ja puuttua häirintään, väkivaltaan ja epäasialliseen käytökseen. Koulutuksessa annetaan erilaisia käytännön toimintamalleja, jotka auttavat häirintävapaan urheilun edistämisessä. Koulutuksen jälkeen kamppailu- painonnostoseurat osaavat luoda oman toimintamallinsa ennaltaehkäisyyn ja mahdollisten häirintätapausten varalle. Koulutus sisältää pienryhmätyöskentelyä. Kouluttaja: Väestöliiton Et ole yksin -palvelun asiantuntija ja seksuaaliterapeutti Pauliina Lius. Ilmoittautuminen oheisesta linkistä 23.5. klo 24:00 mennessä, osallistujien määrä on rajattu 50:een. Webinaari on tarkoitettu 16 vuotta täyttäneille. Linkki webinaariin ilmoittautuneille lähetetään 25.5.2022. Ilmoittaudun webinaariin TERVETULOA!