Jani Tarkki 4. dan Turussa

27.04.2019 12:13 27.04.2019 12:13
Linnankatu 61, 20100 Turku, Suomi
Turku Aikikai järjestää kevätkausilla nuoren polven aikido-ohjaajien vierailuseminaareja. Tänä vuonna on vuorossa Jani Tarkki, 4. dan. Teemana on keskilinjan hallinta, voiman suunta ja askelkontrolli. Aikataulu: 12.00-13.30 15.30-17.00 Hinta koko leiri 20 euroa Yksi harjoitus 15 euroa Jani on aloittanut aikidon vuonna 1989 ja seurannut Kobayashi- ja Igarashi-senseiden oppeja. Jani kertoo kehityksestään näin: ”Petteri sensei on ollut alusta asti tärkeä opettaja ja olen käynyt hänen leireilleen säännöllisesti koko aikidourani ajan. Pienen tauon jälkeen etsin aikidoa uudelleen ja löysin inspiraationi Matti Joensuu senseiltä 2013. Olen pyrkinyt kehittämään aikidopohjaani lähestymällä lajia ihan toisesta näkökulmasta. Pian huomasin kuinka paljon Matti ja Petteri senseit opettavat samoja asioita. On kunnia saada molemmat senseit säännöllisesti ohjaamaan kotiseurassani, Seigikaissa. Mielestäni tärkeintä aikidossa on luonnollisuus, kuinka voi saavuttaa helppouden ja tyhjyyden kautta vahvan tekniikan sekä rauhallisen mielen.”