Qigong -intensiivipäivä

23.03.2024 12:00 23.03.2024 16:30
Idänpään Dojo

Qigong – kiinalainen energiaharjoitus INTENSIIVIPÄIVÄ HÄMEENLINNASSA LAUANTAINA 23.3.2024

Mitä? Qigong on ikivanha kiinalainen terveysliikunta- ja hoitomuoto, joka edistää harjoittajansa hyvinvointia kokonaisvaltaisesti. Rauhallisten liikkumis-, asento, keskittymis- ja rentousharjoitusten kautta harjoittelijan qi –energian virtaus paranee, mieli rauhoittuu ja keho rentoutuu. Kurssilla tutustutaan qigongin perusharjoitusmenetelmiin sekä viiden eläimen sarjaan (wu xin qi). Täältä löydät pienen videopätkän qigongiin liittyen. Milloin? Kurssi järjestetään lauantaina 23.3.2024 klo 12-16.30. Päivän aikana pidetään taukoja tarpeen mukaan. Kenelle? Qigong -kurssi sopii kaiken kuntoisille ja tasoisille liikkujille. Aiempaa kokemusta qigongista tai itämaisista harjoitusmenetelmistä et tarvitse. Qigong on hyvä tapa myös aikidon ja muiden budolajien harjoittajille syventää ymmärrystään oman kehon ja mielen toiminnasta sekä itämaisesta energiakäsityksestä. Kuka? Opettajana toimii pitkän linjan aikido-opettaja, qigong-ohjaaja ja liikunta-alan asiantuntija Kustaa Ylitalo. Missä? Kurssi pidetään Idänpään kotidojolla Hämeenlinnassa (tarkemmat koordinaatit lähetetään ilmoittautuneille). Dojo on pieni, joten kurssille mahtuu mukaan vain kuusi henkilöä. Kuljetus dojolle järjestyy tarvittaessa Hämeenlionnan rautatieasemalta tai linja-autoasemalta. Hinta: Kurssin hinta on 50€. Maksuohjeet lähetetään ilmoittautuneille. Varustus: Päälle kevyeen liikkumiseen sopiva väljä ja rento asuste. Kannattaa varata mukaan villasukat ja riittävästi lämmintä vaatetta rauhallisempia osuuksia varten. Harjoittelu tatamimatolla tapahtuu sukkasillaan tai pehmeäpohjaisilla tossuilla. Mukaan kannattaa varata myös juomapullo sekä pientä evästä. Dojon yläkerrasta löytyy keittiö, jääkaappi, mikroaaltouuni, vedenkeitin jne. Ilmoittautuminen ja tiedustelut: Sitovat ilmoittautumiset 15.3. mennessä: aikijukuringha@gmail.com. Ilmoittautumisen yhteydessä kerro nimesi ja puhelinnumerosi. Mukaan mahtuu kuusi ensiksi ilmoittautunutta. Loput varapaikoille ilmoittautumisjärjestyksessä. Lämpimästi tervetuloa!