Seuratiedote 1 / 2013

Tässä seuratiedotteessa:

• Sporttirekisterin käyttöohje: lyhyt oppimäärä Huom! Sporttirekisterin uusi osoite on: https://rekisteri.sportti.fi/
  • Kyu-graduointimaksusysteemi, joka pysyy samana

Sporttirekisterin käyttöohje: lyhyt oppimäärä

Yritän kirjoittaa selkokielisen ohjeen kahdelle toiminnolle, joita seurat käyttävät eniten sporttirekisterissä:

Uuden henkilön perustaminen järjestelmään:

1. Etsi oikean laidan henkilöhaulla joku jo rekisterissä oleva henkilö, esim. itsesi. Tietosi avautuvat ruudulle.
  2. Paina ”lisää”-nappia henkilön sukunimen yläpuolelta oikealta, niin saat uuden tyhjän sivun.
  3. Ala täyttää:
    •   sukunimi
    •   etunimi
    •   syntymäpäivä
    •   hetu: tämä on tärkeä, koska hetun avulla esim. ostettu lisenssi linkittyy oikealle henkilölle
    •   sukupuoli
    •   osoitetiedot: nämä pitää olla, muuten et pääse eteenpäin
    •   sitten puhelin ja sähköposti, jos ne ovat tiedossa
    •   paina tallenna: nappi on sivulla alhaalla ja henkilö on perustettu

Jos syntymäpäivä ja hetu eivät ole tiedossa, ne voi jättää tyhjäksi ja käydä lisäämässä myöhemmin. ”Lisää”-napin vasemmalla puolella on ”muokkaa”-nappi, josta tietoja pääsee muuttamaan myöhemmin.

Uuden kyu-vyöarvon lisääminen:

1. ”Lisää”- ja ”muokkaa”-napin yläpuolella on ”lisätiedot”-nappi: paina sitä.
  2. Olet lisätiedot-sivulla. Paina ”muokkaa”-nappia.
  3. ”Alue”-palkin oikeassa laidassa on pieni nuoli alaspäin, paina siitä ja vaihtoehdoksi tulee ”Alue 1”: valitse se.
  4. Avaa ”seura”-palkin pieni nuoli ja valitse seura.
  5. ”Lisätieto”-palkista pääset valitsemaan vyöarvon.
  6. ”Valinta”-kentästä valitaan vyökokeen hyväksynyt tuomari.
  7. 1.päivämäärä on vyökokeen pvm, 2.päivämäärä on aikidon aloituspäivämäärä.
  8. 1.numerokenttä on kokelaan aikidopassin numero.
  9. Paina tallenna sivun alalaidasta ja vyöarvo on tallessa.

Liittoon voi aina ottaa yhteyttä! Puh. 040-573 8166 tai aikido@aikidoliitto.fi

Kyu-graduointimaksujen tilittäminen liitolle

Jatkamme samaa käytäntöä, kuin viime vuonna:

1. Hyväksyttyjen graduointien koontikaavake toimitetaan seuran sporttirekisterin käyttäjälle, joka vie tiedot rekisteriin. Seura säilyttää koontikaavakkeet.
  2. Kyu-graduointimaksu on 12€. Liitto laskuttaa seuroja puolivuosittain (kausi 1.1.-30.6. ja 1.7.-31.12.) graduoinneista. Lasku laaditaan sporttirekisteristä otettavan raportin perusteella. Huolehtikaa, että vyöarvot rekisteröidään kevään osalta kesäkuun loppuun mennessä ja syksyn osalta joulukuun loppuun mennessä.