Seurat

1.1.2008
Kyllä
Aikido
Alajärvellä treenataan maaseudulla, pohjanmaan lakeuksien ympäröiminä. Alajärvellä budoharjoitteluun on luotu hyvät puitteet, käytössämme on oma dojo, joten harjoittelu onnistuu milloin tahansa. Dojomme sijaitsee Hoiskon Nesteen läheisyydessä noin kuuden kilometrin päässä Alajärven keskustasta. Seuramme tapaan ajatella ja tehdä aikidoa ovat vaikuttaneet mm. Senseit Haruo Matsuoka 6.dan ja Larry Reynosa 6.dan (Entisiä Steven Seagal Shihan 7.dan aikido oppilaita ). Järjestimme Sensei L.Reynosan aikidoleirin ensimmäistä kertaa Suomessa vuonna 2011. Yawara Dojon tavoite on kehitää ja luoda edellytyksiä käytännönläheisen aikidon ja perinteisen Japanilaisen kamppailutaiteen ja kulttuurin leviämiselle Alajärvellä ja Etelä-pohjanmaan alueella. Korostamme tekniikassa aikidon käytännönläheisyyttä, monipuolisuutta, rentoutta ja liikkuvuutta, unohtamatta aikidon rikasta filosofista sisältöä. Suomen todennäköisesti ainoa Tenshin Aikidon ”ystävä” ja seuraaja on Alajärven Aikidoseura Yawara Nage ry. Suomessa harvalla on tietoa ja vielä vähemmän kokemusta Tenshin Aikidosta. Alajärvellä olemme vuodesta 2009 seuranneet Tenshin aikidon linjaa, mutta mukana on ollut myös muita vaikutteita. Halusimme virallistaa tyylimme ja päätimme siksi 2017 tuoda sen myös päivänvaloon: Tenshin Aikikai Finlandin muodossa.
Jarmo Humalajoki 2.dan
YAWARA DOJO: (ALAJÄRVI) Tiistaisin: Klo: 18.00-19.00 Juniorit Klo: 19.30-21.00 Aikuiset Perjantaisin: Klo: 16.50-18.00 Juniorit Klo: 18.00-20.00 Aikuiset
1-2 kertaa vuodessa
Ei vierailija maksua