Jäsenseurat

01.01.1992
1991
Ei
Kotka Aikikai ry on vuonna 2020 perustettu kotkalainen aikidoseura. Seuran perustamiskokous oli Kotkassa 31.1.2020 ja perustajajäseninä olivat Kimmo Husu, Jari Hyytiäinen, Heikki Mustonen, Kalle Natunen, Antti Paatero, Jouni Piipponen, Antti Rastamo ja Juha Vilkki. Aikidon harjoittelu Kotkassa on aikanaan alkanut Kotkan judoseurassa, jossa sitä harjoiteltiin vuosina 1973–1977 ja uudestaan 1991–2020. Tyylillisesti Kotka Aikikai seuraa Aikikai-tyylisuuntaa. Tämän lisäksi seurassa harjoitellaan Saito-sensein luomia miekka- ja keppitekniikoita. Vaikutteita harjoitteluun seura on hakenut kotimaisilta sekä Suomessa vierailevilta ulkomaisilta opettajilta. Leirejä Kotkassa ovat pitäneet senseit Tom Granström, Jani Hartikka, Jukka Helminen, Petteri Silenius, Risto Tenhunen ja Kustaa Ylitalo.
Antti Rastamo 4. dan fukushidoin (Aikikai) Heikki Mustonen 3. dan fukushidoin (Aikikai) Antti Paatero 1. dan (Aikikai) Juha Vilkki 1. dan (Aikikai) Tommi Leinonen 1. dan (Aikikai) Teemu Kirjavainen 1. kyu (Suomen Aikidoliitto) Kimmo Husu 1. kyu (Suomen Aikidoliitto) Jouni Piipponen 1. kyu (Suomen Aikidoliitto)
Yleiset harjoitukset: Ma 19.30–21.00 Ti 18.30–20.00 To 19.00–20.30 Su 18.00–20.00 (+ Aseet) Alkeiskurssi: Tiistai 18.30–20.00 Torstai 19.00–20.30
Alkeiskurssit alkavat syksyisin ja keväisin.
Ei vierailijamaksua
Heikki Mustonen (044 328 1665, heikk.must@gmail.com)