Liittotiedote 28.5.2015

• Liiton kesäleiri
  • Seuratukea Yatagarasulle

II Tason ohjaajakoulutus

Aikidoliitto on ensimmäistä kertaa mukana kamppailulajien yhteisessä II tason valmentajakoulutuksessa, joka alkaa ensi syksynä. Koulutus koostuu neljästä lähikoulutusviikonlopusta, joista kaksi pidetään Pajulahden urheiluopistolla ja kolmas sekä neljäs Varalassa. Syksyn viikonloput ovat 16.-18.10. ja 20.-22.11. Koulutuksen laajuus on 100 tuntia. Hinta on 750 euroa sisältäen opetuksen, täysihoidon ja materiaalit. Kustaa Ylitalo päivittää II tason materiaalimme ja on lupautunut ohjaamaan lajiosion. Osallistumisvaatimukset ovat suoritettu I taso ja 1.dan. Lisätietoa päivitetään tapahtumakalenteriin. Seurat – kannustakaa ohjaajianne kouluttautumaan!

Lisenssin pakollisuus

Aikidoliiton hallitus on käynyt keskustelua lisenssistä. Hallitus päätti esittää syysliittokokoukselle, että A-lisenssi on vuoden 2016 alusta pakollinen kaikille, jotka käyttävät liiton palveluja.

Uudet dan-arvot alkaen 25.10.2014

Järvenpään graduoinnissa 25.10.2014 hyväksyttiin seuraavat dan-arvot:

• 1.dan: Jaana Kokko, Armi Mellin ja Sinikka Ulander
  • 2.dan: Jari Blomster
  • 3.dan: Sami Karjalainen, Mika Kilpeläinen ja Veikko Oljakka
  • 4.dan: Taina Nyström

Helsingin graduoinnissa 25.10.2014 hyväksyttiin seuraavat dan-arvot:

• 1.dan: Marco Dias
  • 2.dan: Maija Linturi, Heikki Mustonen ja Heikki Rajamäki
  • 3.dan: Mikko Kauppila ja Anu Välimäki
  • 4.dan: Kimmo Karppinen

Littoisen graduoinnissa 27.12.2014 hyväksyttiin seuraava dan-arvo:

• 2.dan: Philip Kronqvist

Vantaan graduoinnissa 7.2.2015 hyväksyttiin seuraavat dan-arvot:

• 1.dan: Gary Hunt, Reima Kekäläinen, Tony Pyykkö ja Mikko Tervonen
  • 2.dan: Olli-Pekka Jauhiainen ja Ulrika Ojala
  • 4.dan: Juhani Rautiainen

Aikidoa yli rajojen

Vantaan Jukara järjestää Aikidoa yli rajojen -suurtapahtuman Energia Areenalla. Ajankohta on 13.-14.6. ja harjoitusten ohjaajia on yhteensä 22. Lisätietoa löytyy tapahtumakalenterista.

Aikidoliiton perinteinen kesäleiri

Kesäleiri on tänä vuonna myös Yasuo Kobayashi sensein jäähyväisjuhlaleiri. Leiri pidetään Vantaan Energia Areenalla 23.-26.7. ja sensei ohjaa kaikki harjoitukset. Senseistä on kirjoitus uusimmassa Aikidolehdessä. Lisätiedot löytyvät tapahtumakalenterista.

Seuratukea Yatagarasulle

Yatagarasu Laajasalossa haki Opetus- ja kulttuuriministeriöltä seuratoiminnan kehittämistukea eli seuratukea kaikille Suomen liikuntaseuroille avoimessa haussa. Heille myönnettiin tukea 2 000 euroa junioritoiminnan aloittamiseen ja seuratoiminnan kehittämiseen.

Arkisto