Jäsentiedote 2/2010

26.5.2010
Kategoriat:
20092010201120122013201420152016201720192020JunioritKoulutusYleinen

Jäsentiedote on postitettu seuroille seurapostituksessa ma 24.05.

Alla tiedote ilman kuvia:

2/2010    21.05.10   Suomen Aikidoliitto, Radiok. 20, 00093 SLU, p.09-3481 2566, aikido@finland-aikikai.fi

Toimisto tiedottaa

Kiitos Juhlaleiristä!

40-vuotisjuhlaleiri on onnellisesti ohi ja tyytyväisinä voimme todeta leirin onnistuneen täydellisesti! Osanottajia leirillä oli 280, suuri osa heistä kaikissa leirin harjoituksissa!! Heistä suurin osa oli kotimaisia harjoittelijoita, mutta vieraitakin saapui mm. Ruotsista, Norjasta, Venäjältä, Virosta, Hollannista, Puolasta ja Kreikasta. Tatamitilaa oli riittävästi (lähes 1000 neliötä), joten liian ahdasta ei tatamilla onneksi tullut. Upeasta leiristä ja treenikokemuksista saamme lukea seuraavasta Aikido-lehdestä syksyllä.

Iltajuhlaa vietettiin lauantai-iltana 120 juhlavieraan kanssa Areenan ravintolassa. Buffé-illallinen oli maukas ja maistui pitkän treenipäivän jälkeen. Iltajuhlassa kuulimme Japanin suurlähetystön ministeri Toshiyukin tervehdyksen sekä Senseiden tervehdykset. Tervehdykset lausuivat myös Leif Sunje ja Urban Aldenklint Ruotsista, Mouliko Halen Norjasta, Pirkko Yamashita Suomalais-Japanilaisesta yhdistyksestä, Jorma Kivinen Japania ry:stä sekä Petri Heino Petlastechista.

Aikidoliiton puheenjohtaja Erkki Mäki jakoi kunnianosoitukset ansioituneille, pitkään aikidon eteen töitä tehneille Jukka Helmiselle (kunniajäsenyys), Jukka Luomalle, Tiina Manderbackalle, Saku Ohtoselle ja Kustaa Ylitalolle (kunniakirja).

Sekä Kobayashi- että  Endo-sensei olivat tyytyväisiä leirin järjestelyihin ja me saamme olla todella tyytyväisiä siitä, että Senseit ottivat kutsumme vastaan ja saapuivat  opettamaan juhlaleirillemme.

Juhlaleirin kuva-albumi netissä löytyy  täältä: http://www.flickr.com/photos/aikidoliitto/

Juhlaleiri ei olisi onnistunut ilman upeaa ja ahkeraa talkooporukkaa. Tuhannet kiitokset teille kaikille kaikesta avustanne leirin järjestelyissä. Tatamien roudaus oli varmasti suuritöisin ja hikisin projekti, jonka talkoolaiset hoisivat todella tehokkaasti. Kiitos Laurille koko homman koordinoinnista ja kaikille tatamitalkoolaisille. Kiitos leirin rahastajille ja tarvikemyynnin hoitajalle, kiitos vauhdikkaasta näytöksestä Kustaa Ylitalolle ja työryhmälle sekä kaikille nätöksessä esiintyneille. Kiitos iltajuhlan ja näytöksen juontajalle Tuomas Martikaiselle. Kiitos kuvaajille, avustajille, tatamin puhdistajille ja kaikille, joita en tässä erikseen ole maininnut.

Tästä on hyvä jatkaa kohti puolivuosisatajuhlia vuonna 2020!

Toiminnanjohtaja Sari Onninen

Haetaan leirijärjestäjää !!!

Ensi vuoden Pääsiäisleiri kaipaa innokkasta järjestäjäseuraa!!

Toimimalla leirin järjestäjänä seura voi järjestää näkyvyyttä toiminnalleen ja ylittää median uutiskynnyksen. Leirit ovat aina muutenkin tärkeitä yhteisiä aikidotapahtumia, joiden kuluessa mm. Tekninen valiokunta järjestää dan-vyökokeen. Yhdessä tehty työ lisää järjestävän seuran jäsenten keskinäistä tuntemista ja näin vahvistaa seuraa. Lisäksi seura voi tehdä leiristä itselleen myös taloudellista tuottoa, sillä mikäli leiri tuottaa voittoa, saa järjestävä seura voitosta 50% seuran käyttöön.

Tartu heti tilaisuuteen ja ilmoita Aikidoliittoon kiinnostuksestanne järjestää pääsiäisleiri 2011. Ilmoitukset Aikidoliittoon viimeistään 31.05.2010.  Lisätietoja leirin käytännön järjestelyistä ja saat Aikidoliitosta.

Valiokunnat tiedottavat

Juhani Laisille Shihan-arvo

Endo-sensei kertoi juhlaleirillä 03.04. ennen dan-graduointitilaisuutta, että

Hombu on myöntänyt Juhani Laisille Shihan-avon. Tämä historiallinen, Suomen ensimmäinen Shihan-arvo nosti upean 40-vuotisjuhaleirimme arvoa entisestään. Paljon paljon onnea Jussille!!!

Dan-graduointitilaisuudet 2010                paikka                   hakemus liitossa

24.07.                     Igarashi-sensein leirillä             Sastamala                15.06.

28.08.                     J.Laisin leirillä                          Tampere                  09.07.

02.10.                     kotim.opett. leirillä                  Helsinki                   30.08.

marraskuu                Igarashi-sensein leirillä             Helsinki                   30.09.

Dan-graduointiin haetaan omalla kaavakkeellaan määräpäivään mennessä. Kaavakkeen voi tulostaa liiton kotisivuilta (www.finland-aikikai.fi), tilata liiton toimistosta tai seuran yhteyshenkilöltä. Teknisen valiokunnan käsiteltyä asian dan-graduointiin osallistuvalle lähetetään graduointimaksun pankkisiirto. Dan-graduointimaksu määräytyy jenin päivän kurssin mukaan.

Dan-graduointi 03.04.2010

Aikidoliiton 40-vuotis Juhlaleirin yhteydessä Vantaalla Tekniselle valiokunnalle graduoivat:

Bjertnes Eivind

Norja

Denecke Tarvo

Nozomi

Lämpimät onnittelut kaikille uusista vyöarvoista!

Diplmit jaetaan kesäleirillä Sastamalassa heinäkuussa!

Elovirta Jarno

Patterson Timo

Sandokai

4.dan

Dan-passit lähetetään omistajilleen niiden saavuttua Hombulta. Mikäli et ole tulossa noutamaan diplomiasi kesäleirille, ilmoitathan siitä Aikidoliittoon, niin emme turhaan vie diplomiasi leirille.

Vuosimerkkejä dan-passiin saa Aikidoliitosta hintaan 10 €.

Junioritoimintaa

BUDOLEIRI 2010

Kesän Budoleiri täyttyi muutamassa viikossa ja kiintiömme (60) ylittyi 15 junnulla, osanottajia aikidosta on siis 75 junnua!!! Onneksi kaikki mahtuvat mukaan. Leirillä lajeina ovat aikidon lisäksi itf-taekwondo, wtf-taekwondo ja  taido. Särkänniemi-vierailun lisäksi luvassa on YLLÄTYSVIERAS!!!

Kiitos kaikille ilmoittautuneille ja oikein antoisaa ja mukavaa leiriä!

PERUSKURSSILAISILLE AIKIDON HARJOITUSPUKUJA

Aikidoliitto välittää edullisia, pakistanilaisia Kizoku AIKIDO-PUKUJA KURSSILAISILLE. Puku on valkaistua 100% puuvillaa, takki paksumpi riisikudottu, housut polvivahvikkeilla nilkkaan saakka ja vyötärönauhalla, vyö kuuluu kaikkiin pukuihin. Puku kutistuu n. 4-5 cm pesussa.

Hinnat:   100 cm    24 €           110 cm  25,50 €        120 cm   27 €              130 cm   29,50 140 cm    31,50 €     150 cm   33 €                                        160 cm   34,50 €         170 cm   36 €       180 cm    37,80 €     190 cm   38,80 €                                   200 cm   41 €               210 cm   43 €

Tilaukset tehdään Aikidoliittoon mieluiten sähköpostitse. Puvut toimitetaan noin 1½ viikon sisällä tilauksesta. Aikidoliitto laskuttaa seuratilaukset seuralta, yksittäisille tilaajille puvut toimitetaan postiennakolla. Kannattaa kysellä myös muilta kurssilaisilta puvun tarvetta, sillä seuratilauksista myönnetään seura-alennus.

☺☺☺

AIKIDOLIITON JUHLAVUODEN T-PAITA 20 €

40-vuotisjuhlan kunniaksi teetetty laadukas T-paita kaksiväri-painatuksella (paita musta, painatus puna/valk). Saatavana sekä naisten että miesten mallia koot S, M, L ja XL. Joitakin kokoja loppunut, kysy tarkemmin liitosta.

”AIKIDO-HARMONISEN VOIMAN TIE” –kirja

Petteri Sileniuksen kirjoittama ainoa suomalainen aikidokirja mm. aikidon historiasta, harjoittelusta, tekniikoista, käyttäytymissäännöistä ja  toiminnasta Suomessa. Kirjan hinta Aikidoliitosta nyt vain 10 € + postikulut (kirjakaupat ovh 38 €)

Tilaukset Aikidoliitosta, puh. 09-3481 2566, aikido@finland-aikikai.fi

AIKIDOLIITON TOIMISTO ON SULJETTU KESÄLOMAN VUOKSI

21.-27.06. SEKÄ OSAN HEINÄKUUTA. KS. LIITON KOTISIVUILTA TARKEMMIN.

AURINKOISTA JA LEPPOISAA KESÄÄ KAIKILLE!