yhdenvertaisuus ja tasa-arvo

Vastaa yhdenvertaisuuskyselyyn!

Yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti kaikki ihmiset ovat tasavertaisia riippumatta heidän sukupuolestaan, iästään, etnisestä tai kansallisesta alkuperästään, kansalaisuudestaan, kielestään, uskonnostaan ja vakaumuksestaan, mielipiteestään, vammastaan, terveydentilastaan, seksuaalisesta suuntautumisestaan tai muusta henkilöön liittyvästä syystä. Aina yhdenvertaisuus ei kuitenkaan toteudu, vaan kynnys osallistua voi olla eri syistä liian korkea.

Kamppailulajiliitot (Aikido-, Judo-, Karate-, Miekkailu- ja 5-ottelu-, Nyrkkeily-, Paini- ja Taekwondoliitto) ovat laatineet yhteisen yhdenvertaisuussuunnitelman parantaakseen kaikkien mahdollisuuksia harrastaa kamppailulajeja.

Seurakyselyn tarkoituksena on tuottaa tietoa yhdenvertaisuuden toteutumisesta kamppailulajiseurojen toiminnassa tällä hetkellä ja viimeisen kahden vuoden aikana. Kyselyyn on kutsuttu vastaajiksi harrastajat (yli 16-vuotiaat), valmentajat/ohjaajat/opettajat, seurojen johtohenkilöt (hallituksen jäsenet ja toimihenkilöt) sekä harrastajien huoltajat. Vastausten perusteella seuroille tullaan tuottamaan työkaluja yhdenvertaisuuden kehittämiseksi.

Vastaukset kerätään täysin anonyymisti, eikä yksittäistä vastaajaa pystytä tunnistamaan. Tuloksia analysoidaan sekä kokonaisuutena että lajikohtaisesti.

Vastaaminen vie 3-10 minuuttia. Kysely on tarjolla suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Viimeinen vastauspäivä on sunnuntai 30.9.2020. Välitäthän myös kyselylinkkiä eteenpäin seurassasi, kiitos!