Muistutus graduointituoomareille

Ensi vuoden graduointioikeuksien anomisen aikaraja on aivan pian ohi. Jollet ole tavalla tai toisella huolehtinut asiasta, NYT on viimeinen hetki hoitaa anomus Aikidoliittoon.

Hakemuksen voit noutaa nettisivuilta  materiaalisalkusta

Anomuksen voi palauttaa myös s.postitse, koska lomakkeessa ei tarvita välttämättä allekirjoitusta.

Kyu-graduointioikeudet 2010

Graduointioikeusluokat:

A-lisenssi (väh. 3.dan) oikeus myöntää enintään 1.kyun arvoja
B-lisenssi (väh. 3.dan) oikeus myöntää enintään 2.kyun arvoja
C-lisenssi (väh. 2.dan) oikeus myöntää enintään 3.kyun arvoja
D-lisenssi (väh. 1.dan) oikeus myöntää enintään 4.kyun arvoja

Vaatimukset oikeuksien hakemiseen:

1. D-lisenssiä voi hakea henkilö, jolla on ollut 1.dan-arvo vähintään 12 kk ennen 01.01.2010.
  2. Henkilö, joka ensimmäistä kertaa anoo graduointioikeuksia, voi saada korkeintaan D-lisenssin anojan dan-arvosta riippumatta.
  3. Haettaessa korkeamman luokan lisenssiä, tulee edellisen luokan lisenssi olla ollut vähintään vuoden.
  4. Hakijan tulee toimia säännöllisesti harjoitusten ohjaajana.
  5. Oikeudet saatuaan hakijan tulee toimia graduoijana.
  6. Graduointioikeusanomus tulee toimittaa määräpäivään mennessä Suomen Aikidoliittoon /
  7. Koulutusvaliokunnalle, os. Radiokatu 20, 00093 SLU tai s.postitse: aikido(at)finland-aikikai.fi
  8. Aikidoliiton graduointituomarilla tulee olla voimassaoleva aikidolisenssi ja -vakuutus.

HUOM 1
Uusilta D-lisenssin hakijoilta ja niiltä D-lisenssin haltijoilta, jotka eivät ole vielä koulutusta käyneet, edellytetään graduointituomarikoulutuksen osallistumista viimeistään vuoden 2010 aikana. Muille graduointituomareille koulutuksen käyminen on suositus.

HUOM 2
Graduointioikeudet ovat voimassa vuoden kerrallaan, paitsi japanilaisten opettaja-arvojen haltijoilla.

Koulutusvaliokunta käsittelee anomukset ja esittää hyväksyttävät hallitukselle kokoukseen 28.11. Hyväsytyille tuomareille ilmoitetaan s-postitse.