Homma-rahan haku on meneillään

Homma-rahan haku on meneillään juuri nyt ja jatkuu aina 31. maaliskuuta asti – pistäkää hakemus sisään ja sitten tuulemaan! Nuorten ryhmät voivat hakea 100–200 euron Homma-rahaa ja toteuttaa oman juttunsa – ehkä se on kauan haaveiltu bändi-ilta tai nuorisotilan kunnostaminen tai sitten jotain ihan muuta.
Jos ette ehdi tähän hakuun mukaan, ei hätää. Seuraavat hakuajat ovat 31.5. mennessä, 31.8. mennessä ja 30.11.2009 mennessä.

Nuorten Akatemian Homma-ohjelma tukee 13–19-vuotiaiden nuorten omia projekteja vapaa-ajalla ja koulussa. Jokaisessa projektissa on oltava mukana tukiaikuinen. Parhaat projektit palkitaan vuosittain lisäksi 800–3000 eurolla huikeassa Homma-gaalassa.

Tänä vuonna lahtelaisten nuorten koulusurmia käsittelevä teatteriprojekti Bang bang you’re dead voitti Homman pääpalkinnon 3000 euroa. Lisäksi viisi muuta nuorten omaa projektia ympäri Suomen palkittiin. Yleisön suosikiksi nousi kelluvan saunan rakennusprojekti M/S Laineidenlöyly Torniosta.

Nuorten Akatemia ry tukee 13–19-vuotiaiden omaa toimintaa ja siinä oppimista. Homma-ohjelman yhteistyökumppanit ovat Neste Oil ja The Voice. Homman suojelijana toimii hiphop-artisti Elastinen.

Homma-rahan hakulomake osoitteessa www.homma.fi. Sieltä löydät myös upeita kuvia Homma-gaalasta!

Lisätietoja: tiina.varis[at]nuortenakatemia.fi, p. 020 7552 671