Jäsentiedote 1/2010

Toimisto tiedottaa

Vuosi 2010 on suomalaisen aikidon juhlavuosi: tänä vuonna tulee kuluneeksi 40 vuotta siitä, kun aikidoa ensimmäistä kertaa harjoiteltiin Suomessa.

Suomen Aikidoliiton 40-vuotisjuhlan päätapahtuma järjestetään Vantaalla, Energia Areenalla, juhlaleirin ja näytöksen merkeissä. Juhlaleirin opettajina ja näytöksen tähtinä ovat suomalaisten aikidon harrastajien ja ammattilaisten lisäksi japanilaiset Yasuo Kobayashi Sensei 8. dan Aikikai ja Seishiro Endo Sensei 8. dan Aikikai.

Ks. leiri- ja iltajuhlaohjelma täältä:

Iltajuhlaan tulee ilmoittautua etukäteen 22.03. mennessä!

Puh. 09-3481 2566, 040-573 8166, aikido(at)finland-aikikai.fi

Hinnat ennakkoon:

• Leiri ennakkoon 120,‐
  • Leiri + iltajuhla ennakko 165,‐
  • Illalliskortti  50,‐ etukäteen ja leiripaikalla, mikäli vielä tilaa

Ennakkomaksut 22.03.2010 mennessä

tilille: Nordea 155530‐110180, maksun saaja Suomen Aikidoliitto.

Ennakkomaksussa viestissä mainittava ehdottomasti nimi/nimet!

Hinnat leiripaikalla:

• Leiri paikalla maksettuna 150,‐
  • leiripäivä paikalla maks. 50,-
  • harjoitus paikalla maks. 30,‐

Majoitusvaihtoehtona mm. lähellä olevan Varahima-asuntohotelli Vantaan Kaarelassa. Tiedustelut ja varaukset: puh.09-5110 5567,

www.varahima.com

HUOM! Leirin osanottajalla tulee olla voimassa oleva aikidolisenssi ja –vakuutus. Voimassaolo tarkistetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Tiedustelut Aikidoliiton toimisto: 09‐3481 2566, 040‐573 8166,

aikido(at)finland-aikikai.fi

Haetaan leirijärjestäjiä !!!

Tämän vuoden kotimaisten opettajien leiri lokakuussa sekä ensi vuoden Pääsiäisleiri kaipaavat innokkaita järjestäjäseuroja.

Toimimalla leirin järjestäjänä seura voi järjestää näkyvyyttä toiminnalleen ja ylittää median uutiskynnyksen. Leirit ovat aina muutenkin tärkeitä yhteisiä aikidotapahtumia, joiden kuluessa mm. Tekninen valiokunta järjestää dan-vyökokeen. Yhdessä tehty työ lisää järjestävän seuran jäsenten keskinäistä tuntemista ja näin vahvistaa seuraa. Lisäksi seura voi tehdä leiristä itselleen myös taloudellista tuottoa, sillä mikäli leiri tuottaa voittoa, saa järjestävä seura voitosta 50% seuran käyttöön.

Tartu heti tilaisuuteen ja ilmoita Aikidoliittoon kiinnostuksestanne järjestää joko kotimaisten opettajien leiri lokakuussa 2010 tai pääsiäisleiri 2011. Ilmoitukset Aikidoliittoon viimeistään 15.05.2010.  Lisätietoja leirin käytännön järjestelyistä ja saat Aikidoliitosta.

Aikidolisenssi 2010

Uudet asiakkaat tulostavat lisenssikaavakkeen Aikidoliiton kotisivuilta. ”Lisenssi- ja vakuutus” -linkin takaa löytyvät ohjeet. Lisenssivakuutuksen tuoteseloste (vakuutusehdot, korvaussummat) ovat samalla sivulla olevien linkkien takana. Aikido-lehti sisältyy lisenssin hintaan. Se ilmestyy kaksi kertaa vuodessa ja postitetaan lisenssin maksaneille kotiin.

Lisenssien hinnat pysyvät ennallaan vuonna 2010:

• A-lisenssi (sis. tapaturmavakuutuksen)                80 €
  • B-lisenssi (sis. tapaturmavakuutuksen)                28 €

Lisätietoja lisenssivakuutuksesta löydät täältä:

Muistathan, että liiton järjestämiin tilaisuuksiin osallistuttaessa

tulee olla voimassaoleva aikidolisenssi ja -vakuutus!

Valiokunnat tiedottavat

Dan-graduointitilaisuudet 2010

paikka / hakemus liitossa

• kesäleiri/Igarashi-sensein leirillä, Sastamala, 15.06.
  • lokakuu/kotim.opettajat, avoin, 30.08.
  • marraskuu/Igarashi-sensein leirillä, Helsinki, 30.09.

Dan-graduointiin haetaan omalla kaavakkeellaan määräpäivään mennessä. Kaavakkeen voi tulostaa liiton kotisivuilta (www.finland-aikikai.fi), tilata liiton toimistosta tai seuran yhteyshenkilöltä. Teknisen valiokunnan käsitteltyä asian dan-graduointiin osallistuvalle lähetetään graduointimaksun pankkisiirto. Dan-graduointimaksu määräytyy jenin päivän kurssin mukaan.

Dan-graduointi 06.02.2010

Endo-sensein leirin yhteydessä Vantaalla Tekniselle valiokunnalle graduoivat:

• Evtyukov Sergey Joensuu Aikikai 1.dan
  • Jääskeläinen Leena Meido-kan 1.dan
  • Kaukomo Jesse Salo Aikido Dojo 1.dan
  • Ojala Ulrika Kenshu-kan 1.dan
  • Selamo Kaisa Nozomi 1.dan
  • Särkikoski Mika Kinoumi 1.dan
  • Lindqvist Pertti Sandokai 2.dan
  • Maula Raija Jigotai 2.dan
  • Mäkinen Elisa Jukara 3.dan
  • Heinonen Jari Jigotai 4.dan
  • Kallonen Terhi Meido-kan4.dan
  • Laulainen Tuomo Sandokai 4.dan
  • Mäntysaari Pasi Kinoumi 4.dan

Dan-passit lähetetään omistajilleen niiden saavuttua Hombulta. Mikäli et ole tulossa noutamaan diplomiasi Juhlaleirille pääsiäisenä, ilmoitathan siitä Aikidoliittoon, niin emme turhaan vie diplomiasi leirille.

Muut graduoinnit

Aikido Hombu Dojo on myöntänyt Markku Kuusiselle 5.dan–arvon Kagamibiraki-tilaisuudessa Japanissa 10.01.2010.

Aikidoliiton hallitus on hyväksynyt kokouksessaan 16.01. Teknisen valiokunnan esityksestä rekisteröitäväksi seuraavat dan-arvot:

• Autio Juha Hokutokai 1.dan
  • Pyhälä Jari Hokutokai 1.dan
  • Laakso Tarmo Shudokan 2.dan

Lämpimät onnittelut kaikille uusista vyöarvoista!

Vuosimerkkejä dan-passiin 10 € Aikidoliitosta!

Junioritoimijaseminaari

Aikidoliiton junoiritoimijaseminaari järjestetään Tikkurilassa lauantaina 20.03. Kiinnostavista junioriasioista alustamassa mm. Kustaa Ylitalo sekä edustaja NuoriSuomi ry:stä. Seminaarista tiedotetaan myöhemmin tarkemmin, merkitse kalenteriisi ja tervetuloa mukaan!

Suuri Budoleiri 2010

Ensi kesänä on jo 12. vuosi, kun perinteinen junnujen BUDOLEIRI järjestetään. Leirillä lajeina ensi kesänä ovat aikidon lisäksi itf-taekwondo, taekwondo ja  taido.

Luvassa on jälleen paljon lajitreenaamista, tutustumista sisarlajeihin, loistavaa yhdessäoloa ja tekemistä muiden budojunnujen kanssa… sekä tietysti päivä Särkänniemessä!!

Budoleiri toteutetaan kolmipäiväisenä ja ajankohta on 11.-13.06.2010. Merkitse jo nyt leiri kalenteriin. Lämpimästi tervetuloa mukaan kaikki vanhat ja uudet leiriläiset.

Peruskurssilaisille aikidon harjoituspukuja

Aikidoliitto välittää edullisia,pakistanilaisia Kizoku AIKIDO-PUKUJA KURSSILAISILLE. Puku on valkaistua 100% puuvillaa, takki paksumpi riisikudottu, housut polvivahvikkeilla nilkkaan saakka ja vyötärönauhalla, vyö kuuluu kaikkiin pukuihin. Puku kutistuu n. 4-5 cm pesussa.

Ks. hinnat täältä:

Tilaukset tehdään Aikidoliittoon mieluiten sähköpostitse. Puvut toimitetaan noin 1½ viikon sisällä tilauksesta. Aikidoliitto laskuttaa seuratilaukset seuralta, yksittäisille tilaajille puvut toimitetaan postiennakolla. Kannattaa kysellä myös muilta kurssilaisilta puvun tarvetta, sillä seuratilauksista myönnetään seura-alennus.

”AIKIDO –HARMONISEN VOIMAN TIE” –kirja

Petteri Sileniuksen kirjoittama ainoa suomalainen aikidokirja mm. aikidon historiasta, harjoittelusta, tekniikoista, käyttäytymissäännöistä ja  toiminnasta Suomessa. Kirjan hinta Aikidoliitosta 20 € + postikulut (kirjakaupat ovh 38 €)

Tilaukset Aikidoliitosta, puh. 09-3481 2566, aikido@finland-aikikai.fi