TOP12

Aikidolisenssi ja tuplaturvavakuutus

Aikidolisenssi

Oletko koskaan ajatellut, että saattaisit loukkaantua osallistuessasi aikidoharjoituksiin? Ole järkevä ja vakuuta itsesi ennen kuin on myöhäistä! Vaarattomiltakin näyttävät loukkaantumiset saattavat tulla yllättävän kalliiksi. Pienellä rahalla varmistat, että vahingon sattuessa et joudu itse maksumieheksi.

Suomen Aikidoliiton edullinen Pohjolan lisenssivakuutus on varma vakuutus, joka kattaa harjoituksissa ja leireillä sattuneiden vammojen hoitokulut. Vakuutuksen lisäksi olet oikeutettu osallistumaan Aikidoliiton järjestämiin tilaisuuksiin (mm. leirit, koulutus) sekä saat Aikido-lehden postitettuna suoraan kotiisi.

Urheiluliittojen lisenssi koostuu kahdesta osasta; lisenssiosasta ja vakuutusosasta. Lisenssi on liittojen tapa hoitaa rekisteröintitarvetta. Lisenssituloilla ylläpidetään myös liiton tarjoamia palveluja jäsenseuroille ja jäsenille mm. koulutus- ja valmennustoimintaa, leiritoimintaa, junioritoimintaa, tiedotustoimintaa sekä kansainvälistä toimintaa.

Urheiluliitot ovat halunneet varmistua harrastajiensa turvasta lajia harrastettaessa. Liitot edellyttävät joko lisenssivakuutuksen tai muun vastaavan vakuutusturvan voimassaoloa. Lisenssivakuutus on liiton neuvottelema edullinen ryhmävakuutus, joka kattaa kyseisessä lajissa sattuneet tapaturmat.

Aikidolisenssi 1.8.-31.12.2016

Tuoteseloste  Produktbeskrivning  Product description

A-lisenssi (sisältää aikidotapaturmavakuutuksen) yli 18-vuotiaille 70 €
B1-lisenssi alle 18-vuotilille ja B2-lisenssi 11-vuotiaille ja nuoremmille (sisältävät aikidotapaturmavakuutuksen) 30 €

Aikidotapaturmavakuutuksen korvaukset: A-lisenssi B1-lisenssi B2-lisenssi
Vamman hoitokulut 15.000€ 15.000€ 15.000€
Haittakorvaus 30.000€ 30.000€ 30.000€
Kuolema 8.500€ 8.500€ 8.500€
Omavastuu 100€ 100€ -

Jos sinulla on oma vakuutus, joka kattaa aikidossa sattuneet tapaturmat, sinun tarvitsee hankkia vain aikidolisenssin lisenssiosuus.

Miten menettelet ?

Lisenssin voi ostaa Sporttirekisteristä, osoitteesta:

Vakuutuksettoman lisenssin ostamista varten sinulla tulee olla oma aikidon kattava tapaturmavakuutus. Vakuutuksettoman lisenssin voi ostaa vain em. verkkopalvelusta ja tarvitset sen ostamiseen oman vakuutuksesi vakuutusnumeron.

Huom! Kaikki tapaturmavakuutukset eivät korvaa kamppailulajeista syntyneitä vahinkoja. Tarkista vakuutusehtosi omasta vakuutusyhtiöstäsi!

Tarkista tietosi huolellisesti (huom! kaavakkeeseen aina lisenssin haltijan tiedot, jotka eivät välttämättä ole samat kuin maksajan) ja tulosta laskukaavake. Maksaessasi lisenssilaskua, muista mainita viitenumero. Viitenumerolla tietosi kohdistuvat rekisterin henkilötietoihin ja näin mm. vakuutusyhtiö saa tiedot ja Aikido-lehti tulee sinulle kotiin.

Ilmoittamalla sähköpostiosoitteesi kaavakkeella, voit myöhemmin hankkia henkilökohtaisen salasanasi sporttirekisterin lisenssin ostoon, jos olet unohtanut sen.

Aikidoliitto käyttää sporttirekisteriä jäsenrekisterinä, johon tallennetaan mm. vyöarvot ja suoritetut Aikidoliiton koulutukset. Jäsenrekisteriä käytetään Liiton tiedotukseen esim. lisenssiasioissa, joten sähköpostiosoite on hyvä täyttää lisenssikaavakkeeseen.

Liiton järjestämissä tilaisuuksissa vaaditaan voimassa oleva aikidolisenssi.

Toimintaohjeet vahinkotilanteessa löytyvät tuoteselosteesta (katso ylempää tällä sivulla).

Tuplaturvavakuutus

Seurat ovat Liiton kautta ilmaiseksi mukana Valtakunnallinen liikunta- ja urheiluorganisaatio ry:n (VALO) ja Pohjolan urheilun yhteisessä vakuutussopimuksessa, joka kattaa toiminnanvastuuvakuutuksen ja vapaaehtoistyöntekijöiden tapaturmavakuutukset. Seuran ei siis kannata hankkia omia vastaavia vakuutuksia.

Sopimuksessa mukana olevien liittojen sekä niiden alaisten seurojen, piirien ja alueiden kaikki vapaaehtoiset toimijat on vakuutettu mahdollisen tapaturman ja vastuuvahinkojen varalta.

Vapaaehtoistyön tapaturmavakuutus korvaa liittojen, alueiden, piirien ja seurojen toimeksiannosta vapaaehtoistyötä - esimerkiksi kilpailujen ja tapahtumien järjestämistä, valmennusta, koulutusta, varainhankintaa sekä luottamusmies- ja toimistotyötä - tekeville sattuvia tapaturmia.

Toiminnanvastuuvakuutus puolestaan korvaa liiton tai seuran kolmannelle osapuolelle aiheuttamat henkilö- ja esinevahingot, joista vakuutettu on korvausvastuussa. Vakuutus korvaa niin työsuhteisen kuin vakuutetun toimeksiannosta vapaaehtoistyötä tekevän aiheuttamat vahingot. Vakuutus kattaa myös järjestäjän vastuun esimerkiksi leireillä ja kilpailuissa.

Vakuutusmaksut hoidetaan niin, että VALO kerää sopimuksessa mukana olevilta lajiliitoilta maksut liittojen saaman valtionavun määrään suhteutettuna ja maksaa vakuutuksen. Tämäkin sopimus osoittaa, mikä merkitys on sillä että urheilujärjestöt toimivat yhdessä. Kokonaishinta ei ole edes kymmenesosaa siitä, mitä se olisi ollut, jos kaikki liitot olisivat erikseen maksaneet vastaavan vakuutusturvan.