Suomen Aikidoliiton valiokuntauudistus etenee

Valiokuntauudistus etenee Juniorivaliokuntaan sekä Koulutusvaliokuntaan

Uusi Tekninen valiokunta aloitti toimintansa vuoden 2016 alussa. Valiokunnan toiminta on käynnistynyt hyvin ja saanut paljon positiivista palautetta mm. tasoleirikäytännön kehittämisestä.

Nyt valiokuntauudistus etenee Juniorivaliokuntaan sekä Koulutusvaliokuntaan.

Aikidoliiton hallitus julistaa valiokuntapaikkoja hakuun. Tarkemmat tiedot valiokunnittain löytyvät alempaa.

Kaikilta hakijoilta edellytetään:

• Jäsenyyttä Suomen Aikidoliitto ry:n jäsenseurassa
  • Aktiivista toimintaa valmennustehtävissä Suomen Aikidoliitto ry:n jäsenseurassa
  • Sitoutumista Suomen Aikidoliitto ry:n sääntöihin ja eettisiin periaatteisiin

Tekninen valiokunta

Vuoden 2016 alussa valiokuntaan valittiin 6 liittovalmentajaa, joista 3 valmentajaa kaksivuotiselle kaudelle ja 3 valmentajaa yksivuotiselle kaudelle. Tekniseen valiokuntaan tulee hakuun 3 paikkaa.

Liittovalmentajalta edellytetään:

• Pitkäaikaista ja laaja-alaista valmennuskokemusta aikidosta
  • Vähintään 5. dan vyöarvoa ja riittävää valmentajakoulutusta
  • Graduointituomarikokemusta

Teknisen valiokunnan tärkeimpiä tehtäviä ovat dan-graduointien vastaanottaminen, dan-graduointitilaisuuksien ajallinen ja maantieteellinen rytmittäminen järkeväksi kokonaisuudeksi, uusien tasoleirien sisällön ja rakenteen suunnittelu sekä toteutus, dan-graduointien yleisten tasovaatimusten eli kriteerien määrittely sekä valiokunnan toiminnan läpinäkyvyyden ja vuorovaikutuksen lisääminen muihin liiton toimijoihin, jäsenseurojen valmentajiin ja kyu-graduointituomareihin.

Juniorivaliokunta

Junioriliittovalmentajien yksi keskeisimmistä tehtävistä tulee olemaan junioritoiminnassa mukana olevia seuratason kouluttajien kouluttaminen sekä sinettitoiminta.

Hallitus julistaa hakuun 3 – 5 Junioriliittovalmentajan paikkaa. Valitut junioriliittovalmentajat laativat oman toimintamallinsa Teknisen valiokunnan mallia hyväksikäyttäen ja huomioiden sinettitoiminnan.

Minimivaatimus on 1.dan vyöarvo tai kokemus juniorivalmennuksesta.

Koulutusvaliokunta

Koulutusvaliokunnan uudistamisen ensimmäisessä vaiheessa koulutusvaliokunnan jäsenten paikat, 3-5 kappaletta, tulevat hakuun.

Valitut jäsenet laativat oman toimintamallinsa Teknisen valiokunnan mallia pohjana käyttäen.

Hakijalta vaaditaan kokemusta koulutuksen suunnittelusta ja järjestämisestä sekä valmiutta toimia liiton kouluttajana.

Lisätietoja

Yksittäinen henkilö voi olla jäsenenä useammassa valiokunnassa samanaikaisesti. Kaikissa valiokuntien hakuihin liittyvissä kysymyksissä lisätietoa antaa hallituksen puheenjohtaja Auno Mäkinen.

Kaikkiin paikkoihin hakuaika päättyy 30.10.2016.  Hakemukset tehdään vapaamuotoisina ja ne toimitetaan Liittoon sähköpostitse osoitteella aikido@aikidoliitto.fi