Seurarekisterin rekisteriseloste

Valimotie 10, 00380 Helsinki
aikido@aikidoliitto.fi, 040 573 8166

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus

Aikidoliitto.fi -sivusto on liiton toimintaa tukeva verkkopalvelu, jonka sisältö tuotetaan yhteistyössä jäsenseurojen nimettyjen yhteyshenkilöiden kanssa. Jäsenseuran tietojen ja seuran organisoimien tapahtumien hallinnointi tehdään jäsenseuran nimetyn yhteyshenkilön toimesta.

Rekisterin tietosisältö

Liiton käyttäjän / jäsenseuran yhteyshenkilön tiedot: (käyttäjätunnus, etunimi, sukunimi, rooli:seurakäyttäjä/liittokäyttäjä, sähköpostiosoite)

Julkiset jäsenseuratiedot Aikidoliitto.fi -sivustolla:
Seuran sähköposti, seuran virallinen nimi, postiosoite, postinumero, kunta, seuran kotisivu, rekisteröintipäivämäärä, Aikidoliiton jäsen vuodesta, aikidoa vuodesta, jäsenmäärä viime vuoden lopussa, junioritoiminta, kaikki seuran lajit, seuran yleiskuvaus, seurassa toimivat ohjaajat, seuran harjoitusajat, peruskurssit, vierailijamaksut, yhteyshenkilöt/yhteystiedot, harjoitussalin oma kotisivu.

Julkiset tapahtuman tiedot:
Jäsenseura, tapahtuman nimi, tapahtumatyyppi, kategoria, alkamispäivä, päättymispäivä, paikka, järjestäjän tiedot, lisätiedot, tapahtumapaikan nimi, tapahtumapaikan osoite, tapahtumapaikan paikkakunta, tapahtumapaikan lisätiedot.

Jäsenseuran vuosi-ilmoitustiedot:
Naisten määrä, miesten määrä, tyttöjen määrä, poikien määrä, vakituisten miesohjaajien määrä, …joista aikuisten ohjaajia, …joista junioreiden ohjaajia, vakituisten naisohjaajien määrä, …joista aikuisten ohjaajia, …joista junioreiden ohjaajia, näytösten lukumäärä vuoden aikana, kaikkien näytösten yhteenlaskettu yleisö, junioreiden kurssien määrä, junioreiden kurssien osallistujien määrä yhteensä, seuran seuratoiminta, toimintakertomus (edellinen vuosi), toimintasuunnitelma (seuraava vuosi), toivomuksia koulutukseen.

Säännönmukaiset tietolähteet

Seuran oma ilmoitus ja Suomisport.

Tietojen säännönmukaiset luovutukset

Lajiliitto voi luovuttaa tietoja voimassaolevan lainsäädännön sallimissa ja velvoittamissa rajoissa. Lajiliitto voi itse tiedottaa lajiin liittyvistä tärkeistä asioista rekisterissä oleville.

Lajiliitto voi luovuttaa tietoja yhteistyökumppaneilleen ja kolmansille osapuolille sähköisesti. Jokaisella nimetyllä seuran edustajalla on oikeus kieltää tietojen luovuttaminen.

Tietojen siirto EU- tai ETA-alueen ulkopuolelle

Henkilötietoja ei siirretä eikä niitä käsitellä EU:n tai ETA:n ulkopuolella.

Rekisterin suojauksen periaatteet

Manuaalinen aineisto

Ei manuaalista aineistoa.

ATK:lla käsiteltävät tiedot

Rekisterinpitäjän tietojärjestelmä (WordPress) ja sillä käsiteltävät tiedot on suojattu palveluntarjoajan (Datalatu Oy) toimesta teknisillä suojausmenetelmillä. Kaikki rekisterin tiedot on tallennettu ATK-järjestelmiin, jotka ovat huolellisesti ylläpidettyjä ja suojattuja niin verkon osalta kuin fyysisesti.

Kaikki tietoliikenne on ssl-salattua. Muihin kuin julkisiin tietoihin pääsevät vain järjestelmän ylläpitoon ja julkaisutoimintaan kuuluvat nimetyt henkilöt. Seurojen nimetyt yhteyshenkilöt eivät näe tietojärjestelmässä toisten seurojen syöttämiä ei-julkisia tietoja. Ei-julkisten tietojen tarkastelu vaatii käyttäjätunnuksella ja salasanalla kirjautumisen.