Liittotiedote 1/2011

Liittotiedote 1/2011 (saat tiedotteen suoraan sähköpostiisi tilaamalla sen sivun vasemmasta sarakkeesta)

Tässä tiedotteessa asiaa seuraavista aiheista:

1. Kevään koulutuksia
  2. Sporttirekisteri ja muita uudistuksia
  3. Kysely Internetsivuista
  4. Tulevia leirejä
  5. Tapiola Aikikain erottaminen toistaiseksi Aikidoliitosta

Kevään koulutuksia

Seuratoiminnan koulutus 12.3.

Seuratoiminnan koulutuksessa uudet ja vanhat seuratoimijat pääsevät päivittämään tietojaan seuran johtamisesta ja hallinnosta. Huippukouluttajat! Lisäksi tietoa uudesta sporttirekisteristä. Koulutuksen hintaan sisältyy myös aikidoharjoitus, vetäjänä Remi Delcos, 5.dan. Lisää tietoa ja ilmoittautuminen tästä.

Junioritoimijaseminaari 19.3 . klo 10 – 16

Aiheina:

• mitä aikido antaa junnuille
  • natsakoeuudistustyöpaja
  • sinettiuudistus
  • vakuutusuuditus

Hintaan sisältyy aamukahvi ja lounas.

Ilmoittatuminen.

Sporttirekisteri ja muita uudistuksia

Vanhaa aikidorekisteriä kuopataan paraikaa ja helmikuun aikana siirryttään vihdoin käyttämään uutta SLU:n toimittamaa sporttirekisteriä aikidorekisterinä, eli rekisterinä jonne tallennetaan vyö-arvot, suoritetut koulutukset, tehtävät liitossa (mm. graduointituomarioikeudet) sekä paljon muuta. Seurojen kannalta tämä tarkoittaa sitä, että seurat rekisteröivät jatkossa sporttirekisteriin suoritetut kyu-arvot. Tätä varten jokaisesta seurasta tarvitaan sporttirekisterin seurakäyttäjä. Eli harrastaja ja seura eivät ole enää kyu-arvoihin liittyen tekemisissä liiton kanssa. Liitto laskuttaa seuroja suoritetuista vyöarvoista rekisteristä saatavan tilaston perusteella vuosittain. Asiasta lähetetään ohjeet postitse seuroille tällä viikolla.

Jokaisen harrastajan on hyvä tarkistaa, että hänellä on oikea seura sporttirekisterissä, jotta oikea seurakäyttäjä voi tallentaa suoritetut vyöarvot. Omat tiedot voi tarkistaa osoitteessa: https://sporttilisenssi.slu.fi/ omalla sportti-id:llä.

Sähköinen dan-graduointi-ilmoittautuminen

Dan-graduointeihin voi nyt ilmoittautua myös sähköisesti. Ilmoittautumislomake löytyy osoitteessta: https://aikidoliitto.fi/fi/graduointi/dan-koehakemus

Hakemuksen liitteet ja ilmoittautumiseen liittyvät kysymykset voi jatkossa lähettää osoitteeseen: dangraduointi@aikidoliitto.fi.

Kysely Internet-sivuista

Kannattaa käydä vastaamassa käyttäjäkyselyyn liiton nettisivuista – voit voittaa aikidotuotepaketin. Vastata voi helmikuun loppuun asti.

Tulevia leirejä

• Pääsiäisleiri 22.-25.4. Järjestäjänä: Seitokai ja opettajana Igarashi-sensei 7.dan.
  • YourMove Sportti-viikonloppuleiri 27.-29.5. 13 – 19 -vuotiaille nuorille.
  • Aikidoliiton kesä- ja Turku Aikikain 20-v juhlaleiri 25.-30.7.
  • Perinteinen junnujen Suuri Budoleiri 10.-12.6. Varalassa. Lisää tietoa päivitetään pian liiton nettisivuille. Ilmoittautuminen alkaa 10.3.

Käy kurkkaamassa tapahtumakalenterista mitä muita leirejä on tulossa!

Tapiola Aikikain erottaminen toistaiseksi Aikidoliitosta

22.1.2011 kokoontunut ylimääräinen liittokokous erotti Suomen Aikidoliiton hallituksen esityksestä Tapiola Aikikain toistaiseksi Aikidoliitosta, koska Tapiola Aikikaissa on myönetty joulukuussa 2009 seurakohtainen dan-arvo. Liittokokouksen linjauksen mukaan  ko. toiminta rikkoo Suomen Aikidoliiton vakiintuneita toimintaperiaatteita ja toimintatapoja sekä vahingoittaa liittoa ja liiton imagoa etenkin Hombu-dojon suuntaan. Liittokokouksessa oli läsnä edustajat 19:sta jäsenseurasta.

Seuroille lähetetään ylimääräisen kokouksen pöytäkirja tällä viikolla, josta asian kulku ja erottamisen tarkat perustelut käyvät ilmi.